Este Dumnezeul Bibliei ÅŸi al Coranului acelaÅŸi?

Dacă aţi vizitat acest portal puteţi să vă abonaţi la RSS feed. Mulţumesc pentru vizită!

islam si BibliaOri de cîte ori vorbim despre islam ÅŸi creÅŸtinism, apar aceaste întrebări: "Se închină creÅŸtinii ÅŸi musulmanii la acelaÅŸi Dumnezeu? Este Dumnezeul Bibliei acelaÅŸi cu  cel al Coranului?" Ce ne face sa spunem "Nu" sau "Da"? În acest articol vom privi ce spune Biblia despre Dumnezeu ÅŸi apoi ce spune Coranul. Vom vedea că în unele privinÅ£e Coranul adevereÅŸte cele scrise în Biblie dar în acelaÅŸi timp se ÅŸi contrazice. HaideÅ£i să privim împreună.

Biblia mărturiseÅŸte despre Sfînta Treime

Dumnezeu Sfintei Scripturi, Biblia, este UNUL ÅŸi se descoperă pe Sine în trei persoane. Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul ÅŸi Dumnezeu Duhul Sfînt. Nu  3 dumnezei care lucrează în unison, ci un singur Dumnezeu care se descoperă  în trei persoane. Biblia ne relatează că:

"La început(atunci cînd nimic afară de Dumnezeu nu era prezent), Dumnezeu(ELOHIM) a făcut cerurile ÅŸi pămîntul.  2 Pămîntul era pustiu ÅŸi gol; peste faÅ£a adîncului de ape era întunerec, ÅŸi Duhul lui Dumnezeu se miÅŸca pe deasupra apelor.  3 Dumnezeu a zis: ,,Să fie lumină!“ Åži a fost lumină. (Gen 1:1-3)

Primul nume sub care Dumnezeu se descoperă în Vechiul Testament este ELOHIM. Cuvîntul "EL" înseamnă mare sau puternic ÅŸi se referă în Biblie la Dumnezeul Atotputernic. Cuvîntul "ELOHIM" este tradus în Vechiul Testament, "Dumnezeu." TerminaÅ£ia de la sfîrÅŸit "HIM", este de asemenea importantă căci, în evreieÅŸte, arată pluralul, adică trei sau mai multe persoane. Înseamnă oare ca există mai mulÅ£i dumnezei? Nicidecum! Deuteronom 6:4 scrie "Domnul, Dumnezeul nostru (ELOHIM) este singurul Domn." Dumezeu Tatăl, Dumezeu Fiul ÅŸi Dumnezeu Duhul Sfînt sau Sfînta Treime. În Dumnezeu sînt trei persoane dumnezeieÅŸti care sînt Unul ÅŸi acelaÅŸi Dumnezeu. El este în acelaÅŸi timp, o singură fiinţă ÅŸi trei persoane care sînt una.
Cînd încă nimic, din materia pe care o vedem ÅŸi o pipăim noi, nu exista, Dumnezeu era prezent. Cînd încă nimic nu exista Duhul Sfint, Duhul Lui Dumnezeu, sau Dumnezeu Duhul Sfint, era acolo. Îl vedem pe Dumnezeu Tatăl ÅŸi pe Dumnezeu Duhul Sfînt prezenÅ£i ÅŸi lucrînd împreună  la creaÅ£ie. Dar apare întrebarea: "Era, Dumnezeu Fiul, prezent la creaÅ£ie, era El atunci cînd nimic nu exista înafară de Dumnezeu?" PriviÅ£i cum răspunde Sfînta Scriptură la această întrebare:

"La început era Cuvîntul(Isus), ÅŸi Cuvîntul(Isus) era cu Dumnezeu, ÅŸi Cuvîntul(Isus) era Dumnezeu.  2 El(Isus) era la început cu Dumnezeu.  3 Toate lucrurile au fost făcute prin El(Isus); ÅŸi nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El(Isus). 14 Åži Cuvîntul(Isus) S-a făcut trup, ÅŸi a locuit printre noi, plin de har, ÅŸi de adevăr. Åži  noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava singurului născut din Tatăl. (Evanghelia dupa Ioan 1:1-3,14)

Dumnezeu a făurit creaÅ£ia Lui  prin  Cuvîntul Său. AÅŸa cum  am văzut la Geneza 1:3 ÅŸi  în tot capitolul, expresia cheie este "Åži Dumezeu a zis…". Dumnezeu a zis, sau a Cuvîntat, ÅŸi îndată apărea ceea ce spunea sau Cuvînta El. Dumnezeu Fiul, Domnul nostru Isus Hristos, era prezent la începutul începuturilor. Fiecare personă din Sfînta Treime a luat parte la facerea tuturor lucrurilor. Geneza 1:26 arată desluÅŸit acest lucru:

"Apoi Dumnezeu a zis: ,,Să facem om după chipul Nostru( Nostru = Dumnezeu Tatăl, Fiul ÅŸi Duhul Sfînt), după asemănarea Noastră; “ (Geneza 1:26)

Cuvîntul "Nostru", în acest capitol, nu ne arată numai o formă de politeÅ£e(aÅŸa cum susÅ£in unii musulmani). Ci ne demonstrează că Dumnezeu în Persoana Sfîntei Treimi, era prezent acolo.CitiÅ£i ÅŸi alte texte Biblice care ne învaţă despre Sfînta Treime. (Isaia 6:8, Isaia 48:16-17, Mat 1:18, Luka 1:35, Fapte 10:36, Rom 8:9-11, 1Cor 8:6, 1Cor 12:3-6, etc.)

Coranul neagă doctrina Trinităţii

După mărturisirea lui însuÅŸi(Sura 2:97, 5:52), Coranul pretinde a fi o confirmare a Scripturilor precedente, adică Biblia. TotuÅŸi  el  nu confirmă cele scrise de mai sus ci dimpotrivă se contrazice.

"Åži aceia sînt necredincioÅŸi care zic: "Dumnezeu  este al treilea din trei". Căci nu este Dumnezeu afară de unicul Dumnezeu, ÅŸi dacă nu se vor păzi să vorbească astfel , îi va atinge pe cei necredincioÅŸi din ei o pedeapsă drureroasă." (Sura 5:77)

Muhamed face în acest verset o aluzie la Sfînta Treime ÅŸi ne numeÅŸte, pe noi, cei care credem în Sfînta Treime, necredincioÅŸi. TotuÅŸi vorbele lui nu sunt adevarate. Pentrucă noi, creÅŸtinii, nu credem că "Dumnezeu este al treilea din trei", ci noi credem că Dumnezeu este UNUL(nu trei), care s-a descoperit ÅŸi se descoperă în trei Persoane, Dumnezeu Tatăl, Fiul ÅŸi Duhul Sfînt. Sînt mai multe versete în Coran care atacă direct Sfînta Treime. Musulmanii nu pot să înÅ£eleagă cum Isus poate fi Fiul Lui Dumnezeu. Aceasta este o barieră  peste care le este foarte greu să treacă. De ce? Pentrucă în înÅ£elegerea Coranului, Dumnezeu ar fi trebuit să aiba o soÅ£ie ca să poată avea  un fiu. Deci cu alte cuvinte,  Sfînta Treime ar fi trebuit să existe după formula :"Tatăl+Mama+Fiul". Toate lucrurile sunt luate din punct de vedere omeneÅŸte. AÅŸa cum ÅŸi Nicodim vroia să înÅ£eleagă naÅŸterea din nou din punct de vedere omeneÅŸte ÅŸi l-a întrebat pe Domnul Isus : ,,Cum se poate naÅŸte un om bătrîn? Poate el să intre a doua oară în pîntecele maicii sale, ÅŸi să se nască?“(Ioan 3:4)  Isus nu a fost născut sau creat pentru ca sa fie Dumnezeu Fiul , El…

Isus este Dumnezeu de la începutul  îceputurilor
AÅŸa cum am văzut mai sus în Ioan 1:1, Domnul Isus este de la început cu Dumnezeu ÅŸi El este de la început Dumnezeu. Isus Hristos Dumnezeu nu are un punct de pornire a existenÅ£ei Sale. Deci existenÅ£a Lui nu a început atunci cînd S-a născut din fecioara Maria. Pentrucă,

"Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El."(Ioan 1:3)

Fecioara Maria a fost creată prin  Isus, pentrucă El este mai înainte de ea. 

"El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, cel întîi născut(arată nu un început ci o prioritate) din toată zidirea.  16 Pentrucă prin El au fost făcute toate lucrurile cari sînt în ceruri ÅŸi pe pămînt, cele văzute ÅŸi cele nevăzute: fie scaune de domnii, fie dregătorii, fie domnii, fie stăpîniri. Toate au fost făcute prin El ÅŸi pentru El.  17 El este mai înainte de toate lucrurile, ÅŸi toate se  Å£in prin El."(Col 1:15-17)
"El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuÅŸi n-a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu,  7 ci S-a desbrăcat pe Sine însu-ÅŸi a luat un chip de rob, fãcîndu-Se asemenea oamenilor.(Fil 2:6-7) 

Vechiul Testament ÅŸi profeÅ£ii ne descoperă că Isus Hristos este Dumnezeu.(Isaia 9:6, 7:14, 11:1-10)Cerul ne declară aceasta (Mat 3:17, Luka 3:22,). Noul Testament  o confirmă (Luka 1:32, Evrei 1:8, Ioan 10:30, 1:1,14, Col 1:15). Diavolul o ÅŸtie (Marcu 5:6-10, Luk 4:41). Hristos însuÅŸi mărturiseÅŸte aceasta (Ioan 8:19, 10:30). Ucenicii au crezut aceasta ( Ioan 6:68-69, Mat 16:15-16), ÅŸi au mărturisit ÅŸi învăţat pe oameni.(Rom 1:9, 5:10, 8:3, 32, 2Cor 5:19). Cine este Isus pentru tine?

Coranul confirmă şi neagă Dumnezeirea lui Isus Hristos

Oare cum o carte ce pretinde a fi "de la Dumnezeu" poate să confimre ceva si apoi acelaÅŸi adevăr să-l contrazică? Interesant nu? Tocmai asta face Coranul cu privire la Dumnezeirea Domnului Isus. PriviÅ£i cu atenÅ£ie la versetul de mai jos: (cineva poate spune că aceasta este doar o tălmăcire a Coranului în limba română. TotuÅŸi nu numai traducerea română ci ÅŸi toate celelalte se traduc în acelaÅŸi fel aici, doar că la unele poate numărul versetului diferă)

"… Întradevăr, Mesia Isus, fiul Mariei este un trimis al lui Dumnezeu ÅŸi Cuvîntul Său pe care l-a pus în Maria ÅŸi duhul Său. CredeÅ£i în Dumnezeu ÅŸi în trimisul Său ÅŸi nu spuneÅ£i nimic despre treime, opriÅ£i-vă de asta ÅŸi va fi mai bine pentru voi. Dumnezu e doar un unic Dumnezeu. Mărire Lui! El să aibă un fiu?…" (Sura Muierilor 4:169)

În acest loc din Coran, putem face o listă foarte interesantă despre Isus. Si anume:
Isus = Mesia
Isus = Trimis al lui Dumnezeu
Isus = Cuvîntul Lui Dumnezeu
Isus = Duhul lui Dumnezeu
Acetea sunt 4 caracterstici extraordinare pe care ni le dă Coranul ÅŸi care de fapt adeveresc Dumnezeirea Domnului Hristos. ToÅ£i musulmanii spun: "Isus Mesia". Dar nici măcar nu ÅŸtiu că de fapt spunînd "Mesia" deja adevereÅŸti Dumnezeirea Lui. "Mesia" este echivalentul lui "Hristos", ceea ce înseamnă "Unsul", sau "Cel ce avea să vină" să ne salveze de sub robia păcatelor. DicÅ£ionarul Biblic spune că este ÅŸi o indicaÅ£ie la numele "Imanuel" adică "Dumnezeu este cu noi"(Isaia 9:6), ceea ce indica Dumnezeirea Lui. Deci spunînd  Isus Mesia spui Isus Dumnezeu. A doua caracteristică de asemenea este adevarată cu privire la Isus, dar să ne oprim la cea de a treia. Isus este Cuvîntul lui Dumnezeu. Åži aici nu este unica dată cînd Coranul spune aceasta. Biblia de asemenea scrie că Isus este Cuvîntul lui Dumnezeu(vezi mai sus Ioan 1:1,14). Dumnezeu a creat totul prin Cuvîntul Său. A zis ÅŸi s-a făcut. Isus Cuvîntul Lui Dumnezeu, este Dumnezeul care a creat tot universul ÅŸi pe noi inclusiv. Ultima caracteristică îmi place foarte mult. Ea spune "Isus este Duhul Lui Dumnezeu". GîndeÅŸte-te, Dumnezeu are trup? Bine înÅ£eles că nu. Dumnezeu este Duh ÅŸi aceasta ne-o mărturiseÅŸte ÅŸi Biblia  cînd spune:

"Dumnezeu este Duh; ÅŸi cine se închină Lui, trebuie să I se închine în duh ÅŸi în adevăr."(Ioan 4:24)

Deci dacă Dumnezeu este Duh ÅŸi Isus este Duhul Lui Dumnezeu , cine este atunci Isus? Dacă nu ai înÅ£eles vreau să te mai gîndeÅŸti încă odată: Dumnezeu nu are carne ÅŸi oase ci este Duh. Isus este Duhul Lui Dumnezeu. Cine este Isus? Isus este ceea ce este ÅŸi Dumnezeu, adică Duhul Său, El este Dumnezeu! Slăvit Să-i fie Numele Lui! Însă aici intră Coranul în contrazicere. După ce a mărturisit toate aceste lucruri despre Domnul Isus, tot în acelaÅŸi verset, spune "CredeÅ£i în Dumnezeu ÅŸi în trimisul Său ÅŸi nu spuneÅ£i nimic despre treime". Adeverind că Isus este Dumnezeu, el defapt a adeverit ÅŸi existenÅ£a Sfîntei Treimi, totuÅŸi după aceasta spune să nu spunem nimic despre treime… Nu vreau ca vizitatorii musulmani de pe acest portal să se supere, dar întreg Coranul este plin de astfel de contradicÅ£ii, ceea ce ne vorbeÅŸte ÅŸi despre valoarea si valabilitatea acestei cărÅ£i.
"Este Dumnezeul Bibliei ÅŸi al Coranului AcelaÅŸi?" Bine înÅ£eles că nu.
Dumnezeu să ne lumineze pe toÅ£i în această privinţă ÅŸi să putem sta tari pentru adevărul Lui neschimbător.

Alte articole:

82 Comentarii to “Este Dumnezeul Bibliei ÅŸi al Coranului acelaÅŸi?”

  1. Dumnezeu sa va binecuvinteze!!!
    Slava lui Dumnezeu pentru ceea ce este El! pentru dragostea Sa si pentru ca lucreaza minunat!!!

  2. 1. Messia fiul Marie e un trimis de al lui Dumnezeu-pai e foarte clar,e UN trimis,dar nu e Dumnezeu.
    2. Si cuvintul sau pe care la pus in Maria-Prin intermediul lui isus,Dumnezeu vorbea oamenilor,Dumnezeu a pus in maria acest om care va fi cuvintul lui Dumnezeu,Iisus v-a transmite oamenilor Cuvintul lui Dumnezeu.
    3. Si Duhul sau l-a pus in Maria-El a pus in Maria Duhul sau,adica viata el a pus in Maria,un om,care v-a fi trimisul lui Dumnezeu,cuvintul lui Dumnezeu.
    Allah cu voi.

  3. Vreau sa adaug,ca in biblie e scris ca Dumnezeu e duhul sfint,deaceea cred ca Iisus e Dumnezeu.Nimeni nu stie cum e Dumnezeu,doar stim ca noi suntem facuti dupa chipul si asemanare lui Dumnezeu.

  4. Nu demult am studiat cartea Evrei unde spune clar ca Isus este Dumnezeu
    Mariana citeste atent te rog cartea Evrei si o sa afli ca Insasi Dumnezeu il numeste pe Isus Dumnezeu Evr.1:8-9
    Domnul sa va binecuvinteze

  5. Sunt de acord cu Nicu si Preotul Teodor. Si sa va spun de ce ?Studiind si eu Epsitola catre Evrei capitoul 1 din start ne explica clar cine este Domnul Isus.
    versetul 2. Fiul lui Dumnezeu
    v.3 Isus este oglindirea Slavei lui DUmnezeu
    - itiparirea fiintei Lui (Dumnezeu)
    - tine toate lucrurile cu Cuvintul Sau
    - a facut curatirea de pacate
    v.4 Mai PRESUS de ingeri

    Si daca citesti intreg capitotul 1 devine clar ca Isus este Fiul lui Dumnezeu si Salvatorul lumii intregi

  6. Pentru Maria . Daca ai posibilitatea sa gasesti cartea unuia dintre cei mai mari fosti profesori de islam din lume. Ea se numeste “Isus si Mohamed, diferente si asemanari” de egipteanul Mark. A. Gabriel

  7. Eu nu inteleg de ce se spune Sfanta Treime daca credem ca Dumnezeu e doar Unul?nu ar trebui sa se spuna pur si simplu Dumnezeu?cand spui Sfanta Treime automat se intelege ca ar fi trei Dumnezei chiar daca El e unul in trei, prin Dumnezeu unul in trei eu inteleg ca Tatal singurul Dumnezeu adevarat si viata vesnica(vezi. ioan.cap.17)El Tatal e Dumnezeul care ni se descopera in trei persoane dat fiind ca an alt mod noi nam fi putut sal cunoastem El sa intrupat in Fiul Sau astfel Cuvantul adica Isus e sinteza Lui Dumnezeu adica tot ceea ce e Dumnezeu Tatal ni sa facut de cunoscut printrun Cuvant adica Isus Hristos pt ca Cuvantul era cu Dumnezeu intro alta traducere Cuvantul era LA Dumnezeu ceea ce eu cred ca e mai corect spus pt ca pe mine oameni ma cunosc prin Cuvintele pe care eu le exprim prin cuvantul pe care o pesoana il exprima iti dai seama de caracterul lui astfel cuvantul meu sunt eu insumi asa cum Cuvantul adica ISUS e Dumnezeu insusi corect frate Preot?doar ca fiind nascut din Tatal Domnul Isus e F<iul asa cum si eu sunt Fiul tatalui meu adica avem aceeasi gene dar totusi suntem 2 persoane diferite.Eu am intalnit oameni care spun ca Isus e totul adica doar EL ca nu sunt 3 ci doar Isus ,si am mai intalnit si crestini care cred intro trinitate pe care de fapt nici ei nu o inteleg ci doar spun ca e trinitate pe care ne chinuim so explicam dar nu o stim explica si asta pt ca pt mintea noastra limitata in ce priveste pe Dumnezeu si fiinta lui nu putem intelege.As vrea sa aflu mai multe pareri despre acest subiect cum inteleg si alti aceasta incatatura.Fiti binecuvantati.

  8. Va multumesc petru recomandarea acestei carti,dar pina a ajunge la Noul Testament,as vrea niste argumente convingatoare despre Vechiul Testament,despre ce am remarcat in rubrica- femeia moldoveanca si Islamul,despre marii Profeti.Anume aceste argumente doresc,sa mi le argumenteze dna Elena,care imi promise-se,dar ac.rubrica,deja s-a inchis(femeia moldoveanca si islamul),nu m-asi mira de ce…

  9. Buna ziua,
    Încerc din răsputeri să înţeleg care ar fi motivul pentru care unii dintre noi nu pot accepta ca există un singur Dumnezeu şi nu deţine nici o religie monopolul asupra Lui.
    Nu am să mă opresc asupra Bibliei, pentru simplul fapt că Biblia originală nu mai există.
    O să comentez doar fragmentul care este dat ca fiind din Coran.
    In primul rând Coranul este unul singur şi acesta este în arabă.
    Ceea ce domnia voastră aţi reprodus aici este un fragment din tălmaciri ale sensurilor Coranului în limba română.
    Chiar ÅŸi aÅŸa este incorect ÅŸi distorsionat.
    Versetul 169 este următorul:
    (Pentru a înţelege contextul vă dau si versetul 168.)
    168
    Pe aceia care nu cred şi sunt nedrepţi,
    Allah nu-i va ierta nicidecum, nici nu-i va călăuzi pe ei pe un drum.
    Surat An – Nisa [Sura Femeilor]
    169
    Afară de drumul Gheenei, în care vor sălăşlui veşnic, căci acesta este
    [lucru] uÅŸor pentru Allah.
    Versetul la care vă referiţi este 171 şi sună diferit decât ceea ce aţi scris dvs.

    4:171 (Surat An - Nisa, Aya 171)
    O voi oameni ai Scripturii. (1)
    Nu exageraţi în privinţa religiei voastre (2)
    şi nu spuneţi despre Allah decât adevărul!
    Mesia, Isus, fiul Mariei, este trimisul lui Allah.
    Cuvântul Său (3) pe care El l-a transmis Mariei (4) şi un duh de la El.(5)
    Credeţi, aşadar în Allah şi în trimişii săi.
    Şi nu spuneţi “Trei!� (6)
    Opriţivă de la aceasta şi va fi mai bine pentru voi.
    Allah nu este decât un Dumnezeu Unic.
    Slavă Lui!
    Să aibă El un copil?
    Ale Lui [Allah] sunt cele din ceruri şi de pre pământ
    ÅŸi Allah este Cel mai Bun Ocrotitor.

    Explicaţii pentru cifrele din dreptul versetelor:
    1. de data aceasta adresarea este făcută creştinilor
    2. Nu exageraţi în ceea ce priveşte rolul lui Isus, şi nu pretindeţi
    că natura Lui ar fi divină.
    3. Adică este făcut graţie cuvântului Său „Fie!�şi poruncii sale, fără a fi avut un tată.
    4. L-a transmis ÅŸi prin intermediul Arhanghelului Gavril
    5. Asemeni celorlalte duhuri sau suflete create.
    6. Doctrina Triadei sau Trinităţii este respinsă.

    Mesia înseamnă mesager, trimis şi nu fiu, chiar nu înţeleg unde este contradicţia. Poate o găsiţi dumneavoastră.
    Vă mulţumesc pentru atenţia acordată

  10. “Pentru Maria . Daca ai posibilitatea sa gasesti cartea unuia dintre cei mai mari fosti profesori de islam din lume. Ea se numeste “Isus si Mohamed, diferente si asemanariâ€? de egipteanul Mark. A. Gabriel”

    Domnule Radu, exista invatatii islamici sau imamii care cunosc foarte bine Coranul. Persoana de care amintiti nu este nici pe departe un mare profesor, fiind dat afara dintr-o prestigioasa universitate egipteana. Faptul ca a scris o care in care acuza islamul de terorism spune totul despre acest om. Islamul este o religie a pacii si cei care se autodenumesc musulmani si cred ca au dreptul sa i-a vieti in numele lui Allah se inseala. Islamul nu a propagat violenta niciodata. Nu avem nici dreptul de a ne lua propria noastra viata acest lucru fiind un pacat foarte grav la fel ca si crimele comise de acei dezaxati.
    Nu putem judeca toti musulmanii pentru o mana de oameni care s-au indepartat de Allah si isi urmeaza propriile lor convingeri bolnave.

  11. alinn

    Dzeu este singur in trei parti distinctive. De exemplu un ou este singur dar facut din 3 parti, coaja + galbinusi + egg white (nu stiu cuvintul in limba romana). Deci un singur ou in 3 parti distinctive.
    In ce limba ai gasit „la� Dzeu in loc sa fie pur si simplu Dzeu? Este din limba greaca?

  12. Groza Andreea

    ai scris “Islamul nu a propagat violenta niciodata”

    ma intreb daca ai citit coran sau nu. Sunt cateva pasaje care te idemn la ucidere. Unde este pace si mi se pare ca coranul te contrazice cand spui ca nu a propagat violenta.

  13. Pacea fie asupra voastra,

    Exemple de “Violenta” propagate in Coran:
    5:28. De vei întinde tu mâna spre mine ca sã mã omori, eu nu voi
    întinde mâna spre tine ca sã te omor, cãci eu am fricã de Allah,
    Stãpânul lumilor.
    5:29. Eu voiesc sã porþi pãcatul meu împreunã cu pãcatul tãu si sã
    ajungi printre oaspeþii Focului, cãci aceasta este rãsplata celor
    nelegiuiti!”.
    5:32. De aceea am prescris Noi pentru fiii lui Israel cã cel care ucide un
    suflet nevinovat de uciderea altui suflet sau de o altã stricãciune pe
    pãmânt, este ca si când i-ar ucide pe toþi oamenii, iar cel care lasã în
    viaþã un suflet este ca si cum i-ar lãsa în viaþã pe toti oamenii.
    Trimisii Nostri au venit la ei cu semne învederate si totusi iatã cã
    multi dintre ei sãvârsesc silnicii pe pãmânt si dupã aceasta [venirea
    trimisilor].
    47:32. Aceia care nu cred, împiedicã de la calea lui Allah si se împotrivesc
    Trimisului, dupã ce li s-a arãtat lor limpede calea cea dreaptã,
    nu-i vor pricinui lui Allah nimic rãu si El va zãdãrnici faptele lor.
    47:33. O, voi cei care credeti! Fiti cu ascultare fatã de Allah si fiti cu
    ascultare fatã de Trimis si nu faceþi ca faptele voastre sã fie în desert!
    47:34. Pe aceia care nu cred si împiedicã de la calea lui Allah, iar apoi
    mor fiind necredinciosi, Allah nu-i va ierta.
    35. Nu slãbiti si nu chemaþi la pace, pentru cã voi sunteþi deasupra, cãci Allah este alãturi de voi si nu vã va lãsa niciodatã sã
    pierdeti rãsplata faptelor voastre!
    Nu slãbiti lupta împotriva acelora care vã atacã pe voi si încearcã sã vã
    împiedice de la calea lui Allah.]
    Dar lupta nu inseamna ca ne apucam sa ne ucidem intre noi. Lupta este ceea ce fac eu acum, adica am grija ca mesajul lui Alla Subhanahu Wa T’Ala sa nu fie inteles gresit.
    In Coran nu se indeamna la ucidere Allah doar ii da posibilitatea dreptcredinciosului sa se apere daca acesta este atacat. Nu avem voie sa ucidem decat daca suntem atacati pe propriul nostru teritoriu cu scopul de a ne apara de cei care ne ataca.
    Sunt mai multe sure care indeamna la iubirea orfanilor si a aproapelui. Nu am timp acum sa caut mai multe, am un examen maine.
    Cred ca o sa ma abtin oricum de la comentarii viitoare. Un invatat musulman are nevoie de 30 de ani doar sa se specilizeze in jurisprudenta islamica, fara a fi specialisti in Tafsir, adica interpretarea Coranului, care necesita studiu in plus. Eu nu pot afirma ca am stiinta sa aduc argumente perfecte caci numai Allah este Atotstiutor. Acei oameni isi petrec toata viata studiind. Daca doriti sa aflati despre Islam direct de la sursa cititi carti scrise de adevaratii invatati care si -au petrecut zeci de ani studiind Coranul si jurisprudenta. (Shaikh Abdul Aziz Ibn Abdullah Ibn Baz, Sheik Muhammad Naasiruddeen al-Albanee, Hamad ibn Ebi Suleyman, Abu Hanifa, Ahmed Deedat, Bilal Philips, si altii)
    Eu doar v-am adus argumente din Coran, am incercat sa va ajut sa vedeti. Eu nu ma pretind a fi atotstiutoare.
    Misiunea mea aici s-a incheiat. Numai Allah poate decide daca veti fii printre cei alesi.
    17:21 Priveste cum i-am ales Noi pe unii înaintea altora, însã în
    Lumea de Apoi sunt trepte si mai înalte si foloase mai alese.
    22:78. Si luptati-vã pentru Allah(106) cu toatã osteneala pe care El o meritã!
    El v-a ales pe voi si nu v-a impus în religie nici o greutate; ea este religia
    pãrintelui vostru Avraam. [Allah este] Cel care v-a numit pe voi musulmani
    atât mai înainte(107), cât si în aceastã [Carte](108), pentru ca Trimisul
    sã fie martor(109) pentru voi si pentru ca voi sã fiti martori pentru oameni
    (110). Împliniti Rugãciunea [As-Salat], achitati Dania [Az-Zakat] si legati-
    vã strâns de Allah, cãci El este Stãpânul vostru! Ce minunat Stãpân si
    ce minunat Ocrotitor!
    Note:
    106) Împotriva necredinciosilor, a întunericului si a sufletului.
    107) În scripturile anterioare revelãrii Coranului.
    108) ÃŽn Coran.
    109) Cã v-a trimis mesajele Domnului vostru.
    110) Cã trimisii v-au transmis vouã mesajele lui Allah.
    Numele lui Isus Pacea fie asupra lui, apare de 138 de ori in Coran si are dedicata o sura intreaga. ( Al Imran)
    Nu stiu ce va face pe dvs. sa credeti ca Musulmanii nu il iubesc pe Isus.
    Ideea este ca daca dvs. nu sunteti pregatit sa vedeti adevarul si nu il veti vedea nici daca acesta ar fi un elefant gras, mare si roz in mijlocul unei intersectii.
    Nu toti sunt dintre cei alesi de Allah sa vada adevarul si Allah salveaza numai pe cine doreste El.
    Sura 78 An Naba
    17. Ziua Judectii va fi un termen [pentru adunare]!
    18. O Zi în care se va suna în trâmbitã si veti veni în cete,
    19. Si se va deschide cerul cu niste porti
    20. Si muntii vor fi clintiti din loc si vor fi ca un miraj,
    21. Iar Gheena va fi loc de pândã
    22. Si va fi adãpost pentru nelegiuiti,
    23. Pentru a petrece în ea veacuri la rând;
    24. Nu vor gusta în ea rãcoare si nici bãuturã,
    25. Ci numai apã clocotitã si puroi,
    26. Ca rãsplatã dreaptã!
    27. Ei nu se asteaptã sã dea socotealã
    28. Si tin de minciunã versetele Noastre, fãrã întrerupere,
    29. În vreme ce toate lucrurile sunt adunate într-o carte.
    30. “Gustati, asadar! Si nu vã vom spori vouã decât chinul!�
    Sura 39
    39:65. Vi s-a revelat tie si acelora de dinaintea ta: “De vei face asociati
    lui Allah, vor fi în zadar faptele tale si vei fi tu printre aceia care pierd.
    66. Deci, adorã-L tu pe Allah si fii dintre cei care aduc multumire!�
    67. Ei nu L-au pretuit pe Allah dupã cum se cuvine, desi în Ziua
    Învierii întregul pãmânt va fi [în] pumnul Sãu, iar cerurile vor fi
    adunate în dreapta Sa. Mãrire Lui! El este mai presus de ceea ce Îi
    fac ei asociati!
    68. Si atunci când se va sufla în trâmbiþã, vor fi trãsniþi toti cei care se
    aflã în ceruri si pre pãmânt, afarã de cei care va voi Allah. Apoi se
    va sufla în ea a doua oarã si iatã-i pe ei în picioare, asteptând.
    69. Si va strãluci pãmântul în Lumina Domnului sãu, va fi asezatã
    cartea vor fi adusi profetii si martorii si se va face judecatã între ei
    cu dreptate si ei nu vor fi nedreptãtiti.
    70. Si va fi rãsplãtit fiecare suflet dupã ceea ce a sãvârsit, cãci El stie
    mai bine ceea ce fac ei.
    Sura 40
    40:12. Aceasta este pentru voi, pentru cã atunci când a fost invocat
    numai Allah Singur, voi nu ati crezut, în timp ce, atunci când I s-au
    fãcut Lui asociaþi, atunci ati crezut voi. Însã judecata este la Allah
    Cel ÃŽnalt [si] Mare [Al-'Aliyy, Al-Kabir].
    Sura 3
    5. Lui Allah nu-I este nimic ascuns, nici de pre pãmânt si nici din cer.
    6. El este Acela care vã plãmãdeste în mitre, precum voieste. Nu este altã
    divinitatea în afara Lui, Atotputernicul, Înteleptul [Al-Aziz, Al-Hakim].
    7. El este Acela care ti-a pogorât Cartea. În ea sunt versete deslusite
    - si ele sunt temeiurile Cãrtii - si altele nedeslusite. Cei cu înclinare
    [cãtre rãtãcire] în inimi le urmãresc pe acelea în care este nedeslusire,
    în cãutarea vrajbei si în cãutarea tâlcuirii lor. Dar nu cunoaste
    tâlcuirea lor decât Allah. Aceia care sunt înrãdãcinati în stiinþã spun:
    “Noi credem în ea; toate sunt de la Domnul nostru!” Dar nu cugetã
    astfel decât cei dãruiti cu judecatã.
    8. Doamne! Nu duce în rãtãcire inimile noastre, dupã ce Tu ne-ai cãlãuzit
    si dã-ne nouã îndurarea Ta, cãci Tu esti Cel Darnic [Al-Wahhab]!
    9. Doamne! Tu îi vei aduna pe oameni într-o Zi, în legãturã cu care
    nu este nici o îndoialã. Allah [cu adevãrat] nu-si calcã fãgãduinta!”
    10. Acelora care nu cred, nu le vor fi de folos nici averile lor si nici
    copiii lor la Allah întru nimic. Acestia vor fi vreascuri pentru Foc,
    11. Asemenea neamului lui Faraon si celor de dinaintea lui, care au
    tãgãduit semnele Noastre. Dar Allah i-a nimicit pentru pãcatele lor si
    Allah este aspru în pedeapsã.
    12. Si spune celor care nu cred: “Veti fi biruiti [curând] si veti fi adunati
    spre Gheena! si ce pat groaznic veti avea!�
    La Illaha illa’lah. Muhammadun Rasoullu’lah

  14. Salamu Alaicum Andreea.Eu urmaresc cu atentie argumentele tale si uite pur si simplu sunt uimita de cunostintele tale despre Islam.Esti o minune si te iubesc pentru Allah,si InshAllah toti care intradevar vor sasi deschida inima pentru adevar si credinta,pai sa o faca si sa nu le fie frica de nimic,Allah ii iubeste pe toti.
    Eu in prezent sunt casatorita in tara Kuwait,si aici intradevar sunt lectii foarte puternice despre Islam,dar toate sunt in limba engleza,engleza o vorbesc,dar pentru a studia Coranul amanuntit,mai intai,vreau in romina.Aici nu pot gasi nicidecum Coranul in limba romina, InshAllah in timpul apropiat voi fi in tara,unde pot gasi Coranul in limba romina?

  15. Assalamu Alaiukum, eu m-am decis sa nu mai postez aici, putem tine legatura, scrie-mi pe muslimah_4evr@yahoo.com.

    ( NU VB DECAT CU FEMEI, va rog sa-mi respectati dorinta)

  16. “Dumnezeu al Bibliei”, “Dumnezeu al Coranului” sunt formulari care ne spun ca autorul analizeaza niste personaje literare. Alin l-a creat pe Dumnezeu dupa chipul si asemanarea oului. Chiar si troleibuzul are trei parti - soferul, motorul si pasagerii. Sfanta treime, sfanta patrime, sfanta cincime, sfanta sasime… Dumnezeu e mare il putem imparti in multe parti. Islamul e in carti si musulmanii in morminte.

    Hai sa discutam toata viata!

  17. By ze wăi, utilizarea pluralului in limbile semitice se face si pentru sublinierea importantei. Acelasi procedeu folose si Åžtefan cel Mare când semna “Noi, Åžtefan voievod…”

    De parca ar conta ce credem noi!

  18. Draga Andreea,

    Nu cred ca ai raspuns la intrebarea care ti-am pus cu privire la cine va plati pentru faptele tale rele. Sunt curios sa-mi dai referintele din Coran care spun ca ispasirea poate fi facuta prin rugaciune si prin post.

    Cat priveste discutia, odata ce ai inceput-o public si odata ce stapanesti bine Coranul, nu vad nici un motiv ca sa nu o duci mai departe aici. Poate cineva te-a ignorat sau te ignora ca si femeie, dar noi nu am facut-o nici odata aici, pe acest portal si apoi, ca si barbati nu ne simtim bine (cel putin eu) daca vreti sa faceti separarea aceasta si sa luati discutia ca sa o duceti doar intre femei.

    Dumezeu sa te binecuvinteze cu lumina si pacea Lui!

    Preot Vasile Filat

  19. Draga, Andreea, ce ar insemna aici pronumele “Noi”, cine Noi?
    “17:21 Priveste cum i-am ales Noi pe unii înaintea altora”, ati vorbit mai sus ca oamenii pot sau nu sa fie alesi, Noi in acest caz se refera la Dumnezeu, nu?

  20. Draga Andreea,dupa cum a spus si fratele Preot Vasile de ce nu continui sa argumentezi aici pe acest site in continuare ceea ce mai ai de spus despre religia musulmana!!vb doar cu femei?iti interzice Mohamed sa vb cu barbati?nu suntem oare toti barbati si femei ch`pul si asemanarea Lui Dumnezeu?k,uite cateva raspunsuri pt tine si sa o iau in ordine:1,daca Dumnezeu e unul inseamna ca nu poate sa se reveleze in mod diferit deci nu poate ca Cuvantul Lui scris sa fie pus in 2 carti diferite pt ca sar contrazice pe sine insusi si El asta in nici un caz nu face deci;una trebuie sa fei adevarata neaparat iar cealalta falsa neaparat corect?eu cred ca da, iar cartea care este Adevarata este clar ca e Biblia despre ea tu spui ca nu e adevarata si in acelasi timp spui ca Coranul o citeaza si ca totusi unele parti sunt adevarate pai nu te contrazici u singura?Tora sunt cele 5 carti scrise de Moise aceste 5 carti se gasesc in vechiul testament exact cum sunt in tora,si sa mai sti ca pana in 1948 cand sau descoperit manuscrisele de la marea moarta cam majoritatea oamenilor sceptici in privinta bibliei credeau ca aceasta nu este adevarata si ca cartea Isaia a fost scrisa cam la 100 de ani dupa moartea Domnului Isus pt ca autorul adica Isaia nu avea cum sa redea in mod perfect ceea ce a scris in isaia 53 ei spuneau ca e imposibil sa fie scris inaite dar au ramas stupefiati cand cartea isaia care sa pastrat cel mai bine dintre toate documentele sa dovedit ca a fost scriasa cu foarte mult timp inaintea nasteri Domnului isaia traind cu 700 de ani inainte si citeste cartea cu atentia sa vezi acolo cuvantul Domnului descoperit in care se implineste totul inclusiv spune despre Cir persanul care va asalta Babilñonul si il va cuceri si asta spune cu 100 de aninainte sa se nasc CIR oare cum?aratami o profetie implinita din Coran?as putea sati redau zeci sde profeti implinite din Biblie dar nu vreau sa ma lungesc mult pt ca mai am cateva de spus….

  21. Deci cartea Isaia e pastrata in Muzeu in Izrael si bine pazita acum te intreb daca nu ar fi adevarat ce scrie acolo si nu ar fi original crezi ca ar mai pastrao cineva ?pastrezi ceva ce nu are valoare ?daca sar pierde un Tablou de mare pret sa zicem Gioconda si peste 2000 de ani nimeni nu mai crede ca a existat inseamna ca nu a existat?pai cum sa nu si cand se va gasi se va dovedi asa e si cu manuscrisele pe lamga isaia d sau gasit toate cartile in afara de Estera paremise,gandestete ca relatariñe Bibliei sunt scrise pe o perioada foarte lunga inca de la inceputul creatiei pana dupa moartea Domnului Isus Hristos si asta de 40 de autori diferiti si care majoritatea nu se cunosteau intre ei ,oare cum au scris asa de perfect si nu sau contrazis intre ei toti au dus la acelasi subiect pt ca lea fost revelat de Dumnezeu si in acest timp era normal sa se piarda unele manuscrise dar tot ce reda biblia e cercetat si de oameni de stiinta sa vada daca e adevarat uitrate si tu la Documentare la bbc despre Marea Moarta,sau despre sodoma si gomora toate astea e dovedit ca au avut loc si inca detaliat ,uitate la ce a scris Ieremia ca poporul va fi dus in Babilon si vor robi 70 de ani si istoria o comfirma ca au stat 70 de ani dupa care Cir lea dat drumul ,pai cum nu e Cuvantul adevarat si original?spunemi ce confirma Coranul?iti spun eu Coranul a copiat biblia pana unde a crezut Mahomed de cuvinta ,explicami Isaia 53?Domnul Isus a spus in evanghelii despre Templu ca nu va ramane piatra pe piatra ca va fi distrus ,prin asta se dovedeste ca Templul inca exista cand autorul a scris aceste cuvinte pe care le citim si azi si sunt corecte pt ca in anul 70 Ierusalimul a fost distrus de Romaniiar ce a scris autyorul e inainte de anul 70 , mai vrei exemple?spunemi Antreea prin ce esti tu rascumparata de la pierzare?prin ce fapt crezi u ca pacatele tale sunt iertate?cand vei sta in fata Scaunului de Judecata cu ce vei veni u inaintea lui Dumnezeu?fapte?post?ca ai facut rugaciuni?si farisei le faceau si o faceau degeaba ,deci care va fi argumentul tau ?pt pacat trebuie sa se plateasca un pret si sti de ce?..

  22. Pt ca Dumnezeu e sfant in El nu este pacat si El nu sufera pacatul de aceea plata pacatului este Moartea nu se poate altfel dar Darul fara plata este viata vesnica in Isus Hristos care a purtat pacatele noastre de aceea spune ca doar PRIN FIUL POTI AJUNGE LA TATAL adica doar daca acepti jertfa Lui si ca El a murit pt tine aceasta este plata pt pacatul meu si al tau sangele lui care a curs pt tine si pt mine pt ca Sangele este viata fara sange nu e viata ,uite un exemplu,cand cineva e pe moarte si are nevoie de o grupa de sange compatibila ii va trebui un donator care sai dea sange in acest fel ii va salva viata si cineva face asta pt El deci acel om va trai pt ca cineva sa oferit sal ajute ,tot asa e si cu noi prin jertfa lui avem iertare si viata prin sangele lui care Dumnezeu prin El ne iarta si ne curateste si ne rascumparat ,unde da coranul mantuirea ta?Antreea u spui; care este explicatia pt Isus Dumnezeu¿pai e simplu nu exista 2 sau 3 Dumnezei exista doar unul revelat in 3 persoane,Tu si eu nu puteam sal cunoastem pe Tatal pt ca El e Duh asa ce El ni sa descoperit prin Fiul adica ISUS,Isus este Dumnezeu la fel cum tu esti Fica Mamei tale/Tatalui,cum u te nasti din Tatal si mama ta devenint o fiinta umana (om)asa si Isus este Nascut din Tatal si Dumnezeu “naste”dumnezei nu?Dumnezeu nu poate sal numeasca pe Fiul decat in in acest fel adica Dumnezeu si asta pt ca e Duh fiinta Din Dumnezeu deci nu sunt doi ci unul Elohim=pluralul lui EL,deci Dumnezeu poate sa vb despre sine la Plural ceea ce noi nu putem,astfel noi putem fi numiti copii ai lui Dumnezeu fiind infiiati prin Isus Hristos El ne naste din El prin Duhul dar ca intai Nascut e Isus El numindune Frati si daca in Biblie Isus vb despre Tatal si Dumnezeu spune ca e Tatal nostru oare noi nu suntem fii Lui?ar mai spune El ca e Tatal nostru de nu ar fi asa?daca tu nu te consideri un copil a lui Dumnezeu ytreaba ta dar eu sunt ptca daca nu as fi nu as avea mantuire,poate oare o persoana straina care nu tie tata sa te iubeasca sa aiba ceva cu tine ?tiar lasa o peroana straina in moastenire ceva de nepretuit?Isus este Fiul Lui Dumnezeu pt ca un om simplu sau o creatie nu poate aduce mantuirea pt ca creatia sa dovedit a nu fi perfecta doar ceea ce e necreat e perfect Dumnezeu ,iar Isus fiind Fiul nu poate fi creat pt ca altfel jertfa nu ar fi primita dat fiind ca ar avea pacat toata creatia e in pacat chiar si la Ingeri zice Biblia deci Isus nu e creat ci Nascut si prin El Dumnezeu vrea sa ne arate ca El asa a vruit sa fie de la inceput si ca omul nu trebuia sa pacatuiasca si Isus a dovedit asta fiind ascultator pana la moarte.Daca u imi explici cumm exista Dumnezeu dintotdeauna?¿ atunci iti voi explica si eu cum Isus este Nascut din Tatal.

  23. Antreea tot ce am scris mai sus e pt tine ,si in legatura cu ziua de odihna e ca Dumnezeu e clar ca nu avea nevoie de o zi de odihna dar El a lasat un exemplu pt noi pt ca stia ca trupul nostru oboseste si de aceea a zis ca sa stam o zi in saptamana si sa ne odihnim,dar mai clar e ca aceea zi care ar fi a saptea inca nu a venit caci de fapt a saptea zi e vesnicia langa Dumnezeu in odihna Lui a 7 zi se va sfarsi totul si va ramane intodteauna a 7 zi adica pururi ,cifra 7 la evrei e Perfectiunea.Iar rugaciunile nu sunt obligatori ca astfel am spune ca Dumnezeu er fi Dictator caci doar o asemenea persoana te oblica la ceva, trebuie sa te rogi zi de zi si noaptea e foarte bine cat mai mult trebuie sa ne rugam dar nu suntem obligati pt ca e vointa noastra .Cat despre Biblie sunt nn dosvezi ca e originala si se poate demonstra dar coranul a fost scris de o persoana care a dus razboaie si prin care nu se arata dragostea lui Dumnezeu.

  24. In Coran se observa o selectare a unor situatii din Biblie, selectare efectuata la nivelul in care este placuta celor care au facut-o, selectare care se limiteaza la unele aspecte si unele relatari. Ideea este ca Mohamed niciodata nu a citit Biblia, el a scris situatiile descrise doar din cele auzite, oare din cele auzite de la altii poti scrie o carte sfinta, da, ea va fi carte, dar nu va exprima adevaratul Cuvint al lui Dumnezeu. si sunt o multime de exemple care demonstreaza acest lucru: cit de clar este redata iesirea poporului Israel din Egipt, eliberarea poporului din robie si viata lor in pustie, dar ce vedem in Coran? superficial, totul este descris superficial si mai mult decit atit evenimentele din punct de vedere cronologic sunt gresite. chiar si despre nasterea Domnului Isus, este descris acest eveniment atita cit ar fi pa placul cuiva, pentru ca plus la aceasta sa faca referinta la pedeapsa in mod direct a celor care nu cred in islam si in ceea ce spune Mohamed.
    daca este nevoie de argumente cu referinte din Coran sunt dispusa sa le prezint.

  25. Andreea si mai spunemi ceva¿ce faceti voi musulmani pt Dumnezeu ?unde faceti evanghelizare sau unde mergeti ca misionari sa vestiti Cuvantul?cati oameni ai vazut sa fie vindecati de Dumnezeu printrun musulman? ai vazut vreodata un musulman sa se roage pt o persoana moarta si aceasta sa invie?daca nu iti trimit eu un CD cu dovada.Ai vazut vreun bolnav de cancer sa mai aibe 2 luni de trait si totusi sa fie vindecata prin rugaciune?eu da ,stiu o fata de 17 ani care traieste si acum cand in urma cu 8 ani doctori iau dat 2 luni de viata.Uitate ce face musulmanismul in lume doar atentate si moarte ce Lumina sunt ei in Lume?si uitate la crestini care mor ca merg sa predice evanghelia cim sa intamplat in afganistat in china india si inca se mai intampla.Nu am nimic cu religia ta dar daca vrei sa fi mantuita Vino la Isus,caci cine crede in El nu este judecat ;dar cine nu crede,a si fost judecat,pt ca na crezut in numele singurului Fiu a Lui Dumnezeu.Fi Binecuvantata si scuze ca mai sus nu am scris numele corect .

  26. CD cu dovada in care la rugaciunile unor crestini acest om a fost inciat de Dumnezeu.Scuze de greseli

  27. PT Erik.Cuvantul nu poate(putea) sa fie decat la Dumnezeu,Dumnezeu si Cuvantul Sau sunt Una .Asa cum Cuvantul tau e la tine si iasa din gura ta asa si Cuvantul Lui Dumnezeu iasa din Dumnezeu .Caci eu am iesit de la Tatal a spus Isus.Daca la inceput era Cuvantul asta nu vrea sa spuna ca era un Dumnezeu Separat de Dumnezeu pt Ca Dumnezeu e o singura Persoana (Fiinta)Cuvantul fiind mijlocl de exprimare adica prin Cuvant El ne arata caracterul Lui ceea ce e El si prin Cuvant Dumnezeu isi Exprima dragostea ,astfel Dumnezeu fiind plinatate de Duh ceva ce nu poate fi vazut o Lumina de care nu te poti apropia cum spune in Cuvant,El a trebuit totusi sa ia chip ca sa se poata arata cum a facuto in V testament prin Teofanie Ingerul Domnului fiind Isus Hristos la fel era El care venea in racoarea zilei si vb cu Adam astfel lund acel chip din vesnicie Dumnezeu se putea face vazut ca omul sa nu moara de aceea Isus este numit chipul al Dumnezeului nevazut. Dupa care a venit pe pamant astfel Dumnezeu ni sa aratat intro persoana umana asa cum este El .Iar acum acelasi Dumnezeu ia chip in fiecare crestin nascut din nou aratanduse din nou lumi prin noi ,noi find Templul Lui Dumnezeuin care El traieste su se manifesa zi de zi de aceea trebuie sa fim lumina in lume ca oameni sa nu ne vada pe noi ci sal vada pe El in noi.Dumnezeu sa ne ajute sai fim placuti si sa fim lumina pt cei din jurul nostru.

  28. Alinn
    Nu prea inteleg de ce mi-ai adesat mie, poate am scris ceva care nu am vrut. Eu sunt crestin si cred in Cuvintul lui Dzeu. Sunt nascut din nou.

    Nicidecum nu spun ca sunt multe Dumnezei, este un singur Dzeu, asa spune Cuvintul. Dar in acelasi timp sunt trei parti, Tatal/Fiul/Duhul Sfint.

  29. Sunt unul sau trei?
    Nu am priceput ce vrei sa spui?

  30. Comentariu pentru Mariana si Andreia:

    Draga Mariana si Andreea, apreciez ca ati citit articolul acesta. Dar
    vreau sa mai fac o remarcare: In versetul citat mai sus din Coran
    despre Isus Cuvintul lui Dumnezeu, nu spune ca Dumnezeu a pus Cuvintul
    Lui in Isus, ci spune ca Dumnezeu a pus Cuvintul Sau (Pe Isus Hristos)
    in Maria. . Este adevarat ca Fiul a vorbit Cuvintele Tatalui, pentruca
    spune ” Si Eu(Isus) ce am auzit de la El(Dumnezeu), aceea spun
    lumii.“(Ioan 8:26), dar aceasta nu neaga faptul ca El este Cuvintul
    Lui Dumnezeu care era de la inceput si care este Dumnezeu. Si cit tine
    ca El este Duhul lui Dumnezeu, este acelasi lucru. Nu vorbeste nimic
    despre viata acolo, pt ca daca ar fi spus asa, ar fi spus-o “Suflare
    de viata” sau duh de viata. Aici insa este foarte clar ca se refera la
    insasi Duhul lui Dumnezeu. Totusi am citat acest verset din Coran nu
    pentruca el este autoritate ci pentruca sa arat ca nu numai Cuvintul
    Lui Dumnezeu, Biblia marturiseste pe Isus ca Dumnezeu ci insasi
    Coranul, undeva prin neatentia lui Muhamed a spus-o. Faptul ca nu o
    recunosti este o problema a ta si un pacat al tau care nu schimba cu
    nimic Persoana si Dumnezeierea Domnului Isus.
    Dumnezeu sa va descopere adevarul!

  31. Draga Alin,
    mi-ai adresat o intrebare mai inainte si anume “De ce spunem Sfinta
    Treime”. Tu ai pus intrebarea si deja ai si incercat sa raspunzi. Ceea
    ce mai vreau sa adaug este ca “Dumnezeu nu este numai Dumnezeu Tatal
    principal, care sa descoperit in Domnul Isus si in Duhul Sfint” IN
    Persoana lui Dumnezeu nu este Tatal mai Mare, Duhul mai mic si asa mai
    departe. Ei toti sunt egali si daca urmaresti Sfinta Scriptura vei
    vedea ce frumos unul pe altul se completeaza. Tatal marturiseste pe
    Fiul si pe Duhul, dindule lor prioritate si slava, Fiul pe Tatal si pe
    Duhul, Duhul marturiseste pe Tatal si pe Fiul. Deci nu este numai
    TATAL ci este si Fiul si este si Duhul, dar Ei toti trei formeaza UNUL
    singur Dumnezeu. Gindestete la un triungi.(nu vreau ca criticii sa creada ca il fac pe Dumnezeu Triunghi. Dau doar un exemplu) Are trei unghiuri care
    legate intre ele formeaza un triunghi intreg.Nu inseamna ca trei
    unghiuri formeaza trei triunghiuri ci unul singur. Ai spus-o si tu, ca
    pentru o minte omeneasca este greu de inteles pe deplin Persoana
    Triunica al lui Dumnezeu, dar acesta este Dumnezeul nostru, Cel Prea
    Inalt si Preaiubit, care ne-a iubit mai inainte ca noi sa-L fi iubit
    pe El, care ne intelege mai mult decit noi il putem intelege pe El.
    Dumnezeu sa te binecuvinteze dupa bogatia Sa in slava!

  32. Cate ori trebuie sa-ti spun? Este un singur Dzeu in trei parti, tii minte exemplu cu ou? Tatal, Fiul, Duhul Sfint. Toti la inceputul existau. Din afara de ei nu sint zei reali. Restul zeilor sunt inventati de oameni, sunt surzi si muti, asa spune Dzeu Adevarat.

  33. Dumnezeu poate avea mai multe parti?
    Aceast aeste cea mai mare blasfemie pe care am auzit-o
    Am vazut si alti crestini care credeam in trinitate dar sincer sa fiu aveau explicati mai loiale decat acesta.

  34. asa se prezenta Dzeu in Biblia, un singur Dzeu in trei parti distinctive. Daca crezi sau nu crezi, nu prea conteaza. Biblia este plina de dovada sa argumenteze pentru trinitate

  35. Eu te intreb Dumnezeu este omniprezent?
    Dumnezeu are parţi?
    Pentru aceste intrebari astept argumente nu daca vrei crezi daca nu,nu.
    Noi cercetam apoi credem, nu credem fara sa cercetam, daca tot pretinzi ca Biblia este cartea lui Dumnezeu si ma veyi pe mine ratacit trebuie sa ma chemi pe calea cea dreapta.
    Asa o faci_ Pe mine numai logica ma satisface, poate ca tocmai aceasta este diferenta dintre Biblie si Coran.

  36. ai scris “Noi cercetam apoi credem, nu credem fara sa cercetam”

    cerceteaza Scripturile (Biblia) si vei ajunge la concluzie ca trinitate este real, Dzeu in trei parti distinctive, omniprezent.

    Eu nu am crezut si dupa asta cercetat. Invers am cercetat si am devenit convins si cred.

    As dori ca toti sa fie asa. Daca ai studia atent Biblia ai fi convins dar deja ai spus ca ai studiat putin Biblia, te indemn sa studiezi serios Biblia si nu fii influentat de altii.

  37. Pentru Muhlis:
    draga Muhlis ,
    daca sincer, apreciez foarte mult cercetarile tale din Sfinta
    Scriptura si pentru intrebarea adresata. Tare sper ca aceasta
    “indoiala” pe care o ai sa fie a ta si sa nu o preluat de la
    altcineva. Cunosc multi musulmani care au devenit copii ai lui
    Dumnezeu, crestini, tocmai din pricina ca au inceput sa cerceteze
    Biblia pentru a cauta greseli si indoieli in ea. Dar ca rezultat
    si-au predat viata Mintuitorului si Salvatorului nostrum si al
    intregii lumi, Isus Hristos. Asa ca te incurajez sa continui sa
    cercetezi aceasta Carte Divina, “fiindcã ea este
    puterea lui Dumnezeu pentru mîntuirea fiecãruia care crede: 17 deoarece în ea este descoperitã o
    neprihãnire, pe care o dã Dumnezeu, prin credinţã si care duce la
    credintã, dupã cum este scris: ,,Cel neprihãnit va trãi prin
    credintã.” (Rom 1:16-17)
    In ce priveste ora rastignirii Domnului Isus Hristos, este foarte poate ca cineva a facut-o deja pina la mine, dar este foarte clar din versetele pe care le-ai dat. Si anume: Evanghelistul Marcu spune “cind L-au rastignit, era ceasul al treilea.” Al doilea text pe care l-ai adus tu, poate ca daca il cercetai mai detaileat, iti dadeai seama ca nu vorbeste despre ora fixa a rastignirii Lui Isus ci vorbeste despre, citez citatul tau: ” Si era Vinerea Pastilor, cam la al saselea ceas, si a zis Pilat iudeilor: Iata ÃŽmparatul vostru” vorbeste de momentul cind Pilat a spus Iudeilor “Iată împăratul vostruâ€? Deci un eveniment inainte de rastignire si nu rastignirea in ea insasi.Nici un verset din Biblie nu se interpreatează singur, trebuie de luat in context. Citeste cap 18 si iti vei da seama ca defapt Isus a fost prins noaptea 18:3 spune ca ostasii erau cu faclii si felinare, din cauza ca era noapte. Deci noaptea a fost prins si dimineata cam pe la ora 6:00 era in fata lui Pilat. Cap 18:28 spune clar “Era dimineaÅ£aâ€?. Deci nu interpreta gresit si nu scoate greseala de acolo de unde nu este. Celelalte Evanghelii Matei si Luca apoi spun ca dupa ce a fost rastignit Isus, (Potrivit cu Marcu la ora 3), cam pe la ora 6 pina la ora 9 sa facut intuneric. Si din cite am reusit sa citesc acum domnul Erik ti-a explicat foarte bine si diferentele de timp.
    Acum fiindca am raspuns intrebarii tale, da-mi voie si mie sa-ti adresez una; “Cum explici tu faptul ca Coranul spune despre Maria mama lui Isus ca ea este Maria sora lui Moise? A trait Maria sora lui Moise in jur de 2000 de ani ca sa poata ajunge sa fie si mama lui Isus, sau cum explici tu aceasta?�
    Dumnezeu sa te binecuvinteze cu intelegere de sus!

  38. Eu nu sunt influentat de nimeni.
    Am spus-o clar; Numai logica ma satisface. Pe cand Biblia ma dezamagit din start, trei in unu si toti trei sunt unu, regulile matematice sunt date peste cap, ce sa mai vorbim de logica.

  39. daca vrei cu matematica 1+1+1=3, deci 3 este in 3 parti. stiu ca poti asa cu 2+1 dar ma rog, ai cerut matematica

  40. Frate Teodor,Tatal este Dumnezeul nevazut corect?biblia spune ca nimeni nu la vazut vreodata pe Dumnezeu si se refera la Tatal caci Fiul fiind Isus a locuit printre noi dar pe Tatal nu la vazut nimeni si sunt destule versete care spun ca Dumnezeuul unic sa descoperit pe sine prin Fiul Evrei 1.1 si in ioan gasim f multe versete in care spune insusi Donul Isus caci El a venit sa nil descopere pe Tatal,si mai spune ca :Tatal este mai mare decat mine ,sau:caci la urma chiar si Fiul se va supune Tatalui sau:cine ma vazut pe mine la vazut pe Tatal,sau:cat despre ziua aceea nimeni nu va sti nici ingeri si nici chiar Fiul pai cum asa?se pare ca Tatal avand si numele de Tata e mai mare ca Fiul ,eu si tatal una suntem a spus Isus dar sa referit in lucrare in relatia Lui cu Dumnezeu fiind desavarsita sunt una in toate doar ca ierarhie Fiul se supune Tatalui,in Ioan spune caci Duhul purcede de la Tatal,si ca FIul a iesit de la Dumnezeu fiind Cuvantul ,ceea ce eu vreau sa spun e ca Dumnezeu e unul in Fiinta asa cum suntem noi treup ,suflet,si duh,asa e si Dumnezeu deci ca Fiinta e doar Unul doar ca e intreit in persoane dar ca fiecare persoana e sa spun cu caracterul ei deci diferita de cealalta astfel Tatal e doar Tatal ,Fiul nu e Tatal ,si Duhul nu e nici Fiul si Nici Tatal ci Duhul,dar Duhul si Fiul vin din Tatal e clar ca astfel nu poate fi biblia nu invata altceva ,dar nu sunt 3 Dumnezei diferiti ce este acelasi Dumnezeu ,uitate ca ELOHIM=pluralul Lui El,la toate numele Lui Dumnezeu sunt insotite de un atribut Hai sa facem om dupa chipul nostru Geneza.aici Dumnezeu vb despre El la plural,de exemplu:Soarele care emana Lumina,Caldura,si raze dar e un singur corp ceresc adica Soarele asa e si Dumnezeu e Unul ca Fiinta adica Tatal pt ca e o singura Persoana in intreita sa Fiinta sa mai spun si in acest mod.Normal ca Isus e Dumnezeu pt ca asa il numeste Tatal dar El e Dumnezeu din Dumnezeu astfel ia acest nume .Daca nu ar fi asa atunci intrebarea mea este de unde vine Fiul?stiu ca e vesnic dar cum¿?eu alta explicatie nu gasesc decat ca e vesnic in Fiinta Lui Dumnezeu El find Cuvantul iar Cuvantul dupa cum am spus suntem noi insusi.Cuvantul Lui Dumnezeu Euna cu El deci e El insusi in 3 caractere diferite si de sine statatoare,eu seaman f mult cu Tatal meu si totusi suntem persoane diferite,doar ca intotdeauna Tatal meu ramane Tatal,si biblia spune despre Dhul Lui Dumnezeu ,eu am cercetam destul de mult timp doctrina aceasta si la alta concluzie dupa scriptura eu nu am ajuns devat la ceea ce am redat mai sus ,nu ma iau dupa cemi spun alti si asata pt ca majoritateadin Bisericile noastre asculta o anumita doctrina dar no si cerceteaza ca asa neam invatat,oricum pt a lua o parere despre toate acestea lam intrebat pe Pastorul Biserici din care fac parte si e cu 2 Facultati in Teologie si El mia spus fara ezitare acelast lucru caci Tatal e mai mare decat Fiul Cuvantul o spune ,interpretari sun multe dar atentie caci unde nu trebuie interpretan in alt fel nu trebuie so facen dupa placul nostru.Poate ca intelegem la fel doar ca o spunem in mod diferit.Cum spune fretele Erik ,oul e unul doar ca e in trei ,sau Atomul;.proton,electron si neutron,sau:Flacara,Fum,Caldura=Focul.

  41. MUHLIS , tare te mai ratacesti, dar tu cauta sa descoperi adevarul .Uite o istorie adevarata.Un evreu nascut in America de Nord,fiind in Vietnam in razboi avand colegi de diferite religi sa conformat la Budism,dupa razboi intorcanduse acasa la un timp anume mergend pe strada a trecut printrun anume loc unde niste tineri crestini cantau in aer liber sa oprit si ia ascultat si la un momendat a intrat in discutie cu Pstorul care era si El acolo si a incercat El sa spuna ca budismul e asa si asa si ca El ceea ce aude nu e adevarat ca Isus nu e Mesia ca el e evreu si nici pomenea,a de asa ceva ca totul e minciuna,la care Pastorul nu ia cerut decat sa mearga acasa si sa cerceteze scriptura oferindui in acel moment una cadou si ia spus sa cerceteze toate profetiile vechiulul Testament care vb despre venirea Lui Mesia .Evreul a promis ca o va face si sa pus serios sa cerceteze vroind sa dovedeasca ca nu e adevarat,dar cand sa adancit cu adevarat adanc in Vechiul Testament si a vazut ca de la GENEZA se vb despre Mesia ,si mai ales cand a ajuns la acel loc in care Moise spune ca va veni un Profet mai mare decat El atunci a ramas uimit si a spus ca nu se poate asa ceva si asta pt ca evrei nu recunosc pe alt Profet mai mare decat pe Moise,atunci a trimis in israel sai trimita cineva Vechiul Testament in ebraica sau Tora sa vada daca ceea ce scrie e la fel ca in Biblie si stupoare a ramas uimit ca asa scria si acolo,a parcurs si noul Testament si nu o data ci de multe ori ca sa se convinga si la urma a ajuns la concluzia caci Isus este Mesia cel promis si sa pocait dedicandusi viata Lui Dumnezeu in zi de astazi fiind unul dintre cei mai mari Lideri ai crestinilor Mesianici din Statele Unite si nu numai ,imi pare rau ca nu retin numele lui.De aceea iti spun sa cercetezi adevarul nu sa cauti intrebari fara rost pt ca ai vazut ca la aceste sunt raspunsuri si destul de simple dar u nu le cauti.Cauta Adevarul dar fao cu inima.

  42. Apropò Mulhis, Biblia era scrisa de mult cand Mahomed a inceput sa scrie Coranul.Si inca ceva ,ultimul profet pt ca a fost si profet a fost Isus El a fost ultimul trimis de Dumnezeu dupa El Dumnezeu nu a mai trimis pe nimeni,asa ca de unde Mahomed trimisul Lui Dumnezeu?plus ca nu a profetit nimic ddeci Dumnezeu nu a facut vreo lucrare prin El.Acum profeti Lui Dumnezeu sunt crestini nascuti din nou ei/noi suntem o preotime aleasa.Mormantul Lui Isus e gol chiar daca acum nu se mai stie unde a fost pus si daca se stia tot gol se gasea,pe cand Mahomed e trupul Lui la 2 metri in jos find doar oase ca toti muritori cum suntem toti,doar unul a biruit moartea si sade la dreapta Lui DUMNEZEU si acela E Isus .Fi iubit.Nu am nimic cu Coranul sau cu musulmani sa nu crezi asta nici pe departe doar ca nu e Adevarul acolo si nu e Cuvantul LUi Dumnezeu.Si nici nu are nici o logica ,Coranul nu e logic ca sa fie Cuvantul Lui Dumnezeu fi sincer si recunoaste macar in tine insuti.Fi iubit ,Pacea sa fie asupra ta))

  43. Apropò Mulhis, Biblia era scrisa de mult cand Mahomed a inceput sa scrie Coranul.

    In primul rand nu Muhammed nu a scris Coranul, i s-a fost revelat de la Dumnezeu.

    Ai spus: ultimul profet pt ca a fost si profet a fost Isus El a fost ultimul trimis de Dumnezeu dupa El Dumnezeu nu a mai trimis pe nimeni

    O să le trimit un profet dintre fraţii lor asemenea ţie, şi voi pune cuvintele mele în gura sa; şi el le va spune tuturor ceea ce îi voi porunci eu lui. (Deut 18-18)
    Adica Dumnezeu minte? El spune trimit un profet si tu spui ca nu?
    Ai spus> ca nu a profetit,
    Ai citit despre el si ai vazut ca nu a profetit nimic. Ai citit Coranul macar odata? Ai citit miracolele pe care le-a mentionat Coranul in domeniul medicinei, geologiei, astrnomiei etc…Numai atunci sa-ti dai cu parerea.

    Mormantul Lui Isus e gol chiar daca acum nu se mai stie unde a fost pus si daca se stia tot gol se gasea
    Din respectul meu pentru Isus (pacea fie asupra sa) nu o sa-ti comentez greselile pe care le-ai facut.

    ai spus> Si nici nu are nici o logica ,Coranul nu e logic ca sa fie Cuvantul Lui Dumnezeu

    Coranul este cea mai logica carte existenta. daca nu l-ai citit este gresit sa-ti dai cu parerea.

  44. Nu vedeti ca sunteti doi care postati si voi doi va contraziceti in ceea ce priveste baza religiei; credinta, fiecare dintre voi interpretati trinitatea intr-un mod diferit, Erik o face logic si nu aduce argumente din Biblie iar tu cand aduci argumente din Biblie il contrazici pe Erik si te contrazici pe tine.
    ai spus> biblia spune ca nimeni nu la vazut vreodata pe Dumnezeu
    Si aici spui ca se refera la dumnezeu tatal, pentru stim cu toti ca Isus a fost vazut de toti. pasajele pe care le-ai mentionat din Biblie contrazic cu desavarsire trinitatea pe care v-a chinuiti sa mi-o explicati si nu reusiti.

  45. Ai spus> daca vrei cu matematica 1+1+1=3, deci 3 este in 3 parti. stiu ca poti asa cu 2+1 dar ma rog, ai cerut matematica

    Bravo te felicit din punct de vedere matematical intradevar asa este, dar cand venim la trinitate suna cam asa 1+1+1=1, sunt trei dumnezei dar de fapt sunt unu. Asta este cee ace pretinzi tu iar regula corecta este ceea ce ai mentionat.
    Bravo petru matematica, patru pentru …………
    Daca-mi arati unde pot gasi aceasta regula ti-as multumi 1+1+1=1

  46. Muhlis,

    nu inteleg, tot timpul aduc argumente din Biblia inpreuna cu logica. Oameni au vazut pe Dzeu cand a venit Isus pe pamant. Biblie nu contrazice logica. Numai prin Biblia invatam despre trinitate. Logica fara Biblia nu este logica, chiar daca oameni cred ca Biblia nu contine logica, nu prea conteaza, odata in istoria oameni credeau ca pamant nu era rotunda dar chiar daca credeau din toata inima nu insamnea ca era corect.

    cu matematica am dat ca un exemplu dar nu merg pe calea aceasta, studiez si predau Biblia si daca vrei sa vorbesti despre Biblia sunt gata. Ceva inafara Bibliei nu are rost si Dzeu numeste asa ceva “vorbariile goale si lumesti”

    Fereşte-te de vorbăriile goale şi lumeşti; căci cei ce le ţin,

  47. Conform Bibliei, Iisus a spus:
    “Eu nu pot sa fac de la Mine nimic; precum aud, judec; dar judecata Mea este dreapta, pentru ca nu caut la voia Mea, ci voia Celui care M-a trimis.” Ioan 5:30

    Dumnezeu nu poate sa faca de la El nimic? Sau poate Iisus minte?

    Erik, Iisus este trimisul si prorocul lui Dumnezeu, dar nu este Dumnezeu. Cateva voturi la un consiliu al preotilor nu fac dintr-un om Dumnezeu.

    Nu vreau de la tine nici raspuns nici explicatie. Sunt sigur ca imi vei demonstra acusi ca albul este negru si negrul este alb si ca Biblia e plina de parabole pe care numai tu le poti descifra. Ce vreau este sa meditezi bine si sa studiezi Biblia atent pentru a-ti pune intrebarea - este calea aceasta corecta? - si sa fii sincer cu tine.

    Cu urari de bine,

    Klaus.

  48. Muhlis,in ce priveste trinitatea nu ma contrazic defel singur citeste atent,k cred ca oricat ai citi nu ai intelege ca nu poti,am scris;nimeni nu a vazut pe Dumnezeu Tatal si este adevarat ,I sus e Fiul Lui Dumnezeu si da sa aratat in persoana Lui Isus Tatal ni sa facut de cunoscut si asta tocmai pt ca nu poate fi vazut fiind Duh si o lumina de care nu te poi apropia cum spune in biblie. Hai sa scriu mai pe intelesul tau si uite un exempul: Sa spunem ca Tu ai fi “invizibil”deci nu te poate vedea nimeni si nici nu poti comunica cu nimeni fiinta ta fiind diferita decat al omului ,dar la un momendat ai vrea sa comunici intrun fel cu omul si ai vrea sa te faci vazut si cunoscut ca oameni sa te vada si u sa vb cu ei, ce ai face?pai ar trebui sa ei o forma prin care sa poti fi vazut sa fi ca omul si astfel sa te arati ei forma umana pt ca poti si pt ca vrei ,deci iesi din fiinta ta intro alta persoana pt ca poti face asta mai pe scurt ca si cand iti faci o replica a ta insuti dar diferita de tine astfel u ramai aceeasi fiinta Persoana invizibila dar prin aceea replica a ta tu iti arati caracterul si ceea ce esti u insuti in absolut tot ceea ce e fiinta si caracterul tau.Uite asa e si cu Dumnezeu prin Isus El se arata lumi si astfel sa facut de cunoscut omului tot ceea ce este El e in Isus Hristos care biblia spune in Evrei.caci Isus este oglindirea Slavei Lui Dumnezeu si intiparirea fiintei Lui ,daca tu ai avea un sigil si lai pune pe un plic sal sigilezi acest sigil de pe plic e e exacta intiparire a originalului corect?pai sigur ca da,dar totusi intodtedeauna originalul ramane originalul ,Intotdeauna Dumnezeu ramane acelasi si fiinta Lui nu se schimba,iar noi il vom vedea asa cum este atunci cand toate se vor sfarsi.Ai priceput ceva cat de cat ?¿sau nu vrei sa pricepi chiar daca e asa adica real si logic.Citeste cu atentie si astfel gandestete ca Dumnezeu nu se contrazice si eu nu vorbeam despre tyrinitate dar cred ca tiam explicat cat de cat pe intelesul tau cum e Dumnezeu.

  49. Muhlis,citeste cu atentie ce am scris, Isus este ultimul profet care a fost trimis de Dumnezeu despre El se vorbeste in Deotronom carte care o fost scrisa de Moise iar Moise Trait cu in jur de 3000 de ani inaintea Domnului Isus daca nu ma insel deci Dumnezeu despre acest Profet ii spunea lui Moise adica Isus si spune ca sa asculte de El poporul in viitor cand El va veni,deci nu era altul decat Isus ,in nici un caz Mahomed.Iar cu Erik nu ma contrazic pt ca si el spune la fel ca mine doar intrunmod mai diferit si poate greu de priceput pt tine,ceea ce dovedeste ceea ce tiam spus si despre scriitori biblie caci vb despre acelasi lucru doar ca intrun mod diferit,si bineinteles ca biblia trebuie cercetata bine pt ca uni iau ceea ce spun altii ca e bun dar fara sa cerceteze,printre care te numar si pe tine fara rea intentie.Fi iubit.

  50. Nu inteleg pana la urma Isus era profet, fiul lui Dumnezeu sau Dumnezeu?

  51. Nu inteleg pana la urma Isus era profet, fiul lui Dumnezeu sau Dumnezeu ?

  52. Scuza nu am intentionat sa trimit de doua ori

  53. nu inteleg care este problema, posibil ca este cum il numim pe Domnul Dumnezeu si depinde de limba si nu de sens sau de locul unde se afla Dumnezeu. La fel si cu fiul lui Dumnezeu, toti suntem fiii lui Dumnezeu.

  54. Daca pentru dvs nu conteaza cine este Dumnezeu sa stiti ca pentru mine conteaza, eu vreau sa cunosc foarte bine pe cel ce iL ador.
    Eu unul nu sunt fiul lui Dumnezeu, sunt unul din creatia Sa. Daca pretinzi ca esti fiul lui Dumnezeu, si te-a creat dupa chipul sau, trebuie sa te comporti ca un fiu atare.

  55. Muhlins,vad ca eviti sami raspùnzi la intrebarile ce ti leam pus la (Originea lui Alah) ,asa ca am sa o repet aici,Mohamed a spus ca este un Profet trimis de Dumnezeu ?sau a lasat sa se inteleaga ca de fapt coranul il autentifica drept profet?¿ca nu este un profet trimis de Dumnezeu . Si aici vb despre ce scrie in coran,si sa multumit sa spuna ca este ..ce a spus ca este?.

  56. Muhlis ai scris:eu vreau sa il cunosc foarte bine pe cel ce il ador.Pai nu il cunosti?cum poti sa adori pe cineva pe care nu il cunosti bine??..¿ si ai mai spus:eu nu sunt fiul Lui Dumnezeu ci doar unul din creatia sa.Pai se vede ca nu esti fiul lui pt ca nu il cunosti caci daca lai cunoaste cat de cat nai mai intreba daca Isus a fost Profet sau FIul Lui Dumnezeu caci fii Lui stiu cine FOST iSUS .Isus a spus in Evanghelia dupa Ioan ,capit.10.versetul.14Eu sunt Pastorul cel bun.Eu imi cunosc oile Mele,si ele ma cunosc pe mine.Iar in Psalmi scrie;Dumnezeu sta in adunarea dumnezeilor Lui ,si Apostolul Pavel spune:voi sunteti dumnezei.Te poti numin copil a Lui Dumnezeu pt ca El iti da acest drept pt ca prin jertfa Lui Isus Dumnezeu te infiaza si devii copilul Lui. Ioan .cap.1.vers.12.Dar tuturor celor ce Lau primit,adica celor ce cred in Numele Lui ,lea dat dreptul sa se faca copii a Lui Dumnezeu.si in versetul 13 spune:nascuti nu din sange,nici din voia firii lor,nici din voia vreunui om,ci din,Dumnezeu.Iar daca tu nu crezi ca Isus e Fiul Lui Dumnezeu si daca nu crezi in numele lui nu poti fi mantuit deci nu poti fi asa cum ai spus si tu copil a Lui Dumnezeu.Inca o data,Dumnezeu prin Isus te infiaza astfel il poti numi Tata. Cum primesti tu mantuirea?prin ce esti u mantuit?prin fapte?faptele nu iti asigura mantuirea caci fapte bune fac toti oameni chiar si cei mai rai tot fac fapte bune,cu ce te vei prezenta la judecata inaintea Lui Dumnezeu?prin ce primesti tu iertarea pacatelor?

  57. Cat despre cruciade,uitate in cursul Istoriei,Cruciadele au inceput abia in jurul anului 1100, la mai bine de 1000 de ani dupa inceputurile crestinismului.Si scopul initial al Cruciadelor a fost sa ia inapio teritorile pe care musulmani le cucerisera anterior prin forta armeleor de la crestini.Cerceteaza inainte sa postezi ceva si mai uitate prin istorie si vei vedea ca crestini nu au dus razboaie de cucerire ,ci siau luat inapoi teritorile ocupate cu forta de musulmani care au dus razboaie de cucerire si nu poti nega asta pt ca istoria o confirma ,si cine face asta inseamna ca doreste ceva ce nu ai apartine si il ia prin forta ceea ce Dumnezeu interzice cu desavarsire sa lacomesti la ceea ce nu e al tau ceea ce nu iti apartine corect ?sigur ca e corect..

  58. Cat despre inchizitie ai dreptate ,dar iti spun si in ce fel; Pe timpul inchizitiei Papa Gregor al lX in anul 1231 in scopul depistari zisilor-”eretici”asa ca Papa Gregor a infintat u tribunal care sa judece cazurile de erezie care ziceau ei eretici nu se aliniau cu dorintele nu tocmai biblice ale biserici ,astfel eraau excomunicati judecati de acest tribunal care a primit numele de inchizitie (lat.inquisitio=cercetare ,ancheta)si ii judeca pe toti cei ce ei spuneau ca invatau asa zise invataturi false religioase in dauna credintei.Preoti catolici vindeau indulgente si bani mergeau la papalitate ,iti spuneau ce fel de rugaciuni trebuie sa faci ,iti dadeau iertare ca sa nu ajungi in purgatoriu astfel pt asta plateai,s.a.m.d,dar in1517 prin Martin Luther Dumnezeu a adus reforma,astfel din acel moment si pana astazi si pana la sfarsit adevarati credinciosi nu au nimic de a face cu papalitatea de aceea adevarati crestini siau laua numele de protestanti sau evanghelici pt ca au iesit din acele “Biserici Statale.care sunt si in ziua de azi .Asa ca adevarati crestini nu au facut nu au luat niciodata parte la inchizitie pt ca au fost inainte de inchizitie si vor fi intotdeauna pana la sfarsit.Deci nu poti generaliza Crestinismul sau al limita la Inchizitie.Uitate de exemplu la un hot care e asa zis crestin caci sa nascut intro familie care e crestina dar doar cu Numele nu si cu faptele ,deci daca il intrebi pe hot el va spune ca e crestin, deci nu ilpoti baga in aceeasi clasa cu un crestin care face cu adevarat voia Lui Dumnezeu si asculta de El fiind copilul Lui.Alt exemplu.Biblia spune ca sa te casatorest caci de aceea a facut Dumnezeu un ajutor potrivit omului si pt ca sa nu pacatuiesti e bine sa te casatoresti ,iar Papa adica catolicismul interzice preotilor sa se casatoreasca deci fac contrar bibliei asa cum au facut si inainte cu inchizitia,doar ca nu putem sa punem pe toti crestini langa catolici .Eu personal nu am nimic ca tu crezi in musulmanism nam nimic cu tine si cu parerea sau dorinta ta ,doar te indemn sa cauti adevarul sa cercetezi si biblia bine si cu bagare de seama si iti spun sigur caci creezand ceea ce crezi tu si fiind musulman nu vei ajunge in Imparatia Lui Dumnezeu mai ales prin faptul ca poate nu crezi dupa cum spui in Isus ca Fiul Lui Dumnezeu,si cine crede in Fiul are viata ,cine nu crede este deja judecat pt ca nu a crezut in Fiul Lui Dumnezeu.evang,dupa Ioan.Doar prin jertfa Lui Isus poti veni si intra la Tatal si avea partasie cu El.Ati mai spun si de ce nu poti fi mantuit de alt mod.Pentru ca Dumnezeu e atat de sfant inacat El nu poate suferi pacatul oricat neam crede de buni noi tot pacatuim iar El fiind sfant datorita sfinteniei Lui El trebuie sa pedepseasca acest pacat ,iar plata pacatului este moartea ,inainte ca poporul Israel sa nu moara datorita pacatului Dumnezeu lea spus sa duca jertfe inaintea Lui ca prin acel sange El ierta poporul fara acest sange ei mureau trebuia sa fie o jertfa astfel ii sfintea ,doar ca aceasta jertfa nu era destula pt ca era animala si oameni tot mai mult incepeau sa pacatuiasca din aceasta cauza Dumnezeu trebuia sa pedepseasca acest pacat,iar singurul mod a fost sa faca El personal acest lucru trimitand pe insusi Fiul Lui ca jertfa dand ca a avt El mai scump.Findca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea ,ca a dat pe singurul Sau Fiu ,ca oricine crede in El sa nu piara ci sa aiba viata vesnica.Ioan. cap.3.vers.16.Prin aceasta jertfa Dumnezeu a pus toate pacatele noastre asupra Lui Isus Hristos astfel Dumnezeu in acest fel ne iarta si datorita jertfei Lui Isus pt ca El nu a avut pacat Dumnezeu ne iarta pt ca El intra la Tatal si prin sangele Lui suntem curatiti in momentul cand stam in prezenta Tatalui El ne priveste prin prisma Lui Isus ca Sfintii,in momentul agoniei pe cruce Isus a strigat;Dumnezeul Meu,Dumnezeul Meu pt ce mai parasit!in acel moment Dumnezeu sia intors fata de la Isus pt cateva momente dat fiind ca Isus purta pavara pacatelor Dumnezeu in sfiintenia lui nu putea sa priveasca pacatul de aceea Isus sa simtit parasit moment in care la cateva clipe a murit.Dar ca El a biruit pacatul si moartea pt ca a Inviat si a purtat pacatele mele si a tale de aceea doar prin Isus poti fi mantuit caci doar El iti da mantuire si iertarea oacatelor pe care lea purtat pt noi.Mahomed e mort a fost un om ca si noi cu pacate El nu a murit pt tine El nu iti poate purta pacatele astfel nu iti poate oferi mantuirea si intrarea la Tatal ,pacatul tau va fi iertat se poate pana in clipa morti dar dupa aceea va veni judecata si ce vei face ?la judecata faptele vor fi aratate care iti va fi scaparea pt pacatele facute?Mahomed nu va fi acolo dar iti spun sigur caci Isus va fi si iti va arata caci El a vrut ca tu sa il cunosti .Oricum alegerea e a fiecaruia si raspunderea la fel ,dar mantuirea si viata vesnica o ai doar prin Isus.Nu ma intereseaza convingerea ta religioasa dar iti spun toate astea pt ca e adevarul si ma intereseaza sa nu iti pierzi sufletul ,si pt asta inca o data te indemn sa cauti adevarul,citeste cu atentie Biblia unde nu intelegi intreaba pe cine crezi ca iti poate explica dar nu cauta intrebari fara rost ci roagate ca Dumnezeu sa te indrume si El nu te va lasa .

  59. Scuze pt greseli.

  60. Ai spus> Muhlis ai scris:eu vreau sa il cunosc foarte bine pe cel ce il ador.Pai nu il cunosti?cum poti sa adori pe cineva pe care nu il cunosti bine

    Eu il cunosc foarte bine, dar era ca raspuns la ceea ce a scris C-tin (nu inteleg care este problema, posibil ca este cum il numim pe Domnul Dumnezeu si depinde de limba si nu de sens sau de locul unde se afla Dumnezeu. La fel si cu fiul lui Dumnezeu, toti suntem fiii lui Dumnezeu.)
    Cred ca acest lucru era evident.
    In ceea ce priveste expresia Fiilui Dumnezeu, am o intrebare> Dumnezeu are nevoie de fii?
    Pai cum sa fii tu fiul lui Dumnezeu, cand pacatuiesti zi si noapte?

  61. Pretinzi ca esti fiul lui Dumnezeu infiat, dar scuza-ma daca vine un copil de pe strada si spune ca este fiul tau infiat accepti? Oare Dumnezeu iti dreptul sa folosesti acest termen”fiu”

  62. Cruciadele au fost cele mai crude razboaie din istorie. In numele religiei au fost ucisi miseleste oameni nevinovati. Pe cand musulmani nu au facut decat sa se apere de dusmani care incercau sa-i stearga de pe fata pamantului, si de mult eori insusi crestini ii chemau sa-i scape de despotul crestinilor, si preferau sa traiasca sub autonomia statului islamic. Citeste relatarile istoricilor nemusulmani care au fost obiectivi in antologiile lor.

  63. Ai spus> Mohamed a spus ca este un Profet trimis de Dumnezeu ?sau a lasat sa se inteleaga ca de fapt coranul il autentifica drept profet?¿ca nu este un profet trimis de Dumnezeu . Si aici vb despre ce scrie in coran,si sa multumit sa spuna ca este ..ce a spus ca este?.

    Fara indoiala Allah a mentionat in mai multe versete profetia lui Muhammed(pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa)
    Binenteles ca si profetul Muhammed a mentionat de nenumarate ori in cuvantarile sale(hadisuri) faptul ca este trimisul lui Allah, ca este ultimul sau profet.

  64. muhlis,

    John 1:12 Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celorce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu;

    Cei ce cred in Isus, cei ce-L accepta pe El si primesc pe El devin copiii lui Dzeu.

    Ephesians 1:5 ne-a rînduit mai dinainte sã fim înfia i prin Isus Hristos, dupã buna plãcere a voiei Sale

    Nu ne nastem copiii lui Dzeu ci trebuie sa devenim copiii lui prin pocainta si nastere din nou. Deci musulmani nu accepta pe Isus ca Dzeu si inseamna ca nu sunt copiii lui Dzeu.

  65. Nu ne nastem copiii lui Dzeu ci trebuie sa devenim copiii lui prin pocainta si nastere din nou

    Daca nu te nasti copilul lui Dumnezeu, de ce mai pretinzi ca apoi devii copilul lui, cine iti da acest rang? De unde stii ca Dumnezeu te primeste? asta in cazul in care ar avea nevoie de fii.
    In pasaj nu vorbeste de pocainta si nastere din nou, spune ca este suficient sa crezi in numele lui. Asta insemna ca si hoti, golani, prostituatele, homosexuali daca cred in numele lui sunt copiii lui Dumnezeu?

  66. muhlis

    Uita-te atent in context

    John 1:12 Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celorce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu;

    A crede inseamna a primi, a urma, a avea incredere, a asculta. Deci hoti, golani, prostituatele, homosexuali un cred in Dzeu pentru ca nu asculta de El nu au incredere in El, nu-L urmeaza.

    Ephesians 1:5 ne-a rînduit mai dinainte să fim înfiaţi prin Isus Hristos, după buna plăcere a voiei Sale,

    Toti crestini devin copiii lui Dzeu, sunt adoptati in familia lui.

  67. Adică grupele pe care le-am menşionat in comentariul de sus nu sunt creştinii?
    Chiar dacă frecventează bisericile se spovedesc, se lepădează de păcatele săvarÅŸite ÅŸi învcalcă legămantul din nou? Chiar dacă îl acceptă pe Isus(pacea fie asupra sa) ca “Dumnezeu”?

  68. muhlis

    Citeste atent versetele, uita-te la logica.

    1 Corinthians 6:9-11 9 Nu ÅŸtiÅ£i că cei nedrepÅ£i nu vor moÅŸteni ‘mpărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înÅŸelaÅ£i în privinÅ£a aceasta: nici curvarii, nici închinătorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiÅ£ii, 10 nici hoÅ£ii, nici cei lacomi, nici beÅ£ivii, nici defăimătorii, nici răpareÅ£ii nu vor moÅŸteni ‘mpărăţia lui Dumnezeu. 11 Åži aÅŸa eraÅ£i unii din voi! Dar aÅ£i fost spălaÅ£i, aÅ£i fost sfinÅ£iÅ£i, aÅ£i fost socotiÅ£i neprihăniÅ£i, în Numele Domnului Isus Hristos, ÅŸi prin Duhul Dumnezeului nostru.

    Revelation 21:8 8 Dar cît despre fricoÅŸi, necredincioÅŸi, scîrboÅŸi, ucigaÅŸi, curvari, vrăjitori, închinătorii la idoli, ÅŸi toÅ£i mincinoÅŸii, partea lor este în iazul, care arde cu foc ÅŸi cu pucioasă, adică moartea a doua.“

    Matthew 7:16-20 16 ‘i veÅ£i cunoaÅŸte după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini, sau smochine din mărăcini? 17 Tot aÅŸa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele. 18 Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune. 19 Orice pom, care nu face roade bune, este tăiat ÅŸi aruncat în foc. 20 AÅŸa că după roadele lor îi veÅ£i cunoaÅŸte.

    Matthew 7:21-23 21 Nu oriÅŸicine-Mi zice: ,,Doamne, Doamne!“ va intra în ‘mpărăţia cerurilor, ci celce face voia Tatălui Meu care este în ceruri. 22 MulÅ£i ‘mi vor zice în ziua aceea: ,,Doamne, Doamne! N’am proorocit noi în Numele Tău? N’am scos noi draci în Numele Tău? Åži n’am făcut noi multe minuni în Numele Tău?“ 23 Atunci le voi spune curat: ,,Niciodată nu v’am cunoscut; depărtaÅ£i-vă dela Mine, voi toÅ£i cari lucraÅ£i fărădelege.“

    Spune, „nu va fiti inselati� sunt cei care vor mosteni si sunt cei care nu vor mosteni, este clar cine. Vom sti cine este cine dupa stilul tau de viata si nu dupa cate ori au fost in biserica. Multi vor crede in ziua aceia ca au facut ceva bun cand au mers prin monestirii si au facut multe lucruri religioase dar Isus spun „depărtaţi-vă dela Mine, voi toţi cari lucraţi fărădelege� adica ati trait in pacat, ati fost robi pacatului toata viata. Cie ce fost spalati, sfintiti si socotiti neprihaniti prin sangele Domnului Isus vor intra in rai.

  69. o greseala, am scris “stilul tau” in loc sa scriu “stilul lui”

  70. Eri ma uitam la unul din vechinii mei -musulman, si ma gindeam uitindu-ma la el: Sa Inbracat in hainele estea , sa impopotat, se duce la moskee, da de luni iarasi numai fu.. din gura lui o sa aud ,miros de has si strigate urite. Mai pe scurt cultura adevarat musulmana. De unde va-ti luat si cind o sa fiti in rind cu lumea ? Cu cultura si progresul European. Faceti tot globul o gunoiste mare.

  71. Sa va ierte Dumnezeu pentru toate pacatele.Chiar nu va e frica?

  72. Constantin Racu la Martie 4th, 2008 at 4:37 pm

    ba nu le e frica deloc , se explodeaza musulman pe musulman in Pakistan si in alte tari ,in fiecare zi.

  73. Imi permit sa postez si eu aici citeva rinduri care sper sa fie pe intelesul tuturor

    De ce a fost ingaduit pacatul? ( I )

    �DUMNEZEU este iubire� (1 Ioan 4,16)

    �Cel Prea Inalt, a carui locuinta este vesnica� si ale caror “carari sunt vesnice�, nu Se schimba . In EL �nu este schimbare, nici umbra de mutare� (Is. 57,15; Hab. 3,6; Isac 1,17).

    Orice manifestare a puterii Creatoare este o expresie a iubirii nemarginite. Suveranitatea lui Dumnezeu implica deplina binecuvintare a tuturor fiintelor create.

    Istoria marelui conflict dintre bine si rau – de la data cind a izbucnit pentru prima data in ceruri si pina la infringerea finala a razvratirii si eradicarea definitiva a pacatului – constituie, de asemenea, o demonstrare a iubirii neschimbatoare a lui Dumnezeu.

    “La inceput era Cuvintul si Cuvintul era Dumnezeu. El era la inceput cu Dumnezeu� (Ioan 1,1-2). Hristos, Cuvintul, singurul Fiu al lui Dumnezeu era una cu vesnicul Tata – una in natura, in caracter si in scop – singura Fiinta care putea intra in toate sfaturile si planurile lui Dumnezeu. �Il vor numi: Minunat, Sfetnic, Dumnezeu Tare, Parintele vesniciilor, Domn al pacii� (Is. 9,6). Obirsia Lui �se suie pina in vremuri stravechi, pina in zilele vesniciei� (Mica 5,2). Fiul lui Dumnezeu, El Insusi, declara despre Sine: �Domnul m-a facut cea dintii dintre lucrarile Lui. Eu am fost asezat din vesnicie …, cind a pus temeliile pamintului, eu eram mesterul Lui, la lucru linga El, si in toate zilele eram desfatarea Lui, jucind neincetat inaintea Lui� (Prov. 8,22 – 30).

    Tatal a infaptuit prin Fiul Sau aducerea la existenta a tuturor fiintelor ceresti. “Prin El au fost facute toate lucrurile… fie scaune de domnii, fie dregatorii, fie domnii, fie stapiniri. Toate au fost facute prin El si pentru El. (Col. 1,16).

    Ingerii sunt slujitorii lui Dumnezeu, stralucind de lumina ce se revarsa continuu prin prezenta Sa, zburind cu toata repeziciunea ca sa aduca la indeplinire vointa Sa. Dar Fiul, Unsul lui Dumnezeu “care este intiparirea Fiintei Lui�, “oglindirea SLAVEI Lui� si “care tine toate lucrurile cu Cuvintul puterii Lui�, are stapinire suprema peste tot si peste toate (Evr. 1,3).

    Un “scaun de domnie plin de slava� a fost “ de la inceput� locul Sanctuarului Sau (Ieremia 17,12). “un toiag de dreptate� (neprihanire), sceptrul Imparatiei Sale (Evr. 1,8). “Stralucirea si maretia sunt inaintea Lui, slava si podoaba sunt in locasul Lui cel sfint� (Ps. 96,9). “Bunatatea si credinciosia sunt inaintea Fetei Lui� (Ps 89,14).

    Legea iubirii fiind temelia stapinirii lui Dumnezeu, fericirea tuturor fiintelor inteligente depinde de acceptarea in mod desavirsit, de catre acestea, a marilor ei principii de neprihanire. Dumnezeu doreste de la toate fiintele create de El o slujire din dragoste, slujire care izvoraste dintr-o apreciere a caracterului Sau. El nu gaseste nici o placere intr-o ascultare fortata; El acorda tuturor libertatea vointei, pentru ca astfel ei sa-I poata aduce o slujire liber consimtita.

    Atita vreme cit toate fiintele create au recunoscut ascultarea iubirii, o desavirsita armonie a existat in tot universal lui Dumnezeu. Era bucuria ostilor ceresti aceea de a aduce la indeplinire planurile Creatorului lor.
    Ele isi gaseau placerea in reflectarea slavei Sale si in a-I aduce lauda. Iar in timp ce iubirea fata de Dumnezeu era suprema, iubirea fata de celalalt era plina de incredere si neegoista.
    Nu exista nici o nota de discordie care sa tulbure armonia cereasca.

    Dar o schimbare s-a produs in aceasta fericita atmosfera. A fost unul care a pervertit libertatea pe care Dumnezeu o acordase creaturilor Sale. Pacatul a inceput in acela care, dupa Hristos, fusese foarte mult onorat de catre Dumnezeu si care era, printre locuitorii cerurilor, in pozitia cea mai inalta in ceea ce priveste puterea si slava.

    Lucifer, “fiul zorilor�, a fost intiiul intre heruvimii ocrotitori, sfint si fara prihana. El statea in prezenta marelui Creator si razele nedfirsite ale slavei ce inconjurau pe vesnicul Dumnezeu se odihneau asupra lui.

    �Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: ajunsesei la cea mai inalta desavirsire, erai plin de intelepciune si desavirsit in frumusete. Stateai in gradina Eden, gradina lui Dumnezeu, si erai acoperit cu tot felul de pietre scumpe… Erai un heruvim ocrotitor, cu aripile intinse; te pusesem pe muntele cel sfint al lui Dumnezeu, si umblai prin mijlocul pietrelor scinteietoare. Ai fost fara prihana… pina in ziua cind s-a gasit nelegiuirea in tine� (Ez. 28, 12 – 15).

    Putin cite putin, Lucifer a inceput sa se hraneasca cu dorinta inaltarii de sine. Scriptura ne spune: �Ti s-a ingimfat inima din pricina frumusetii tale, ti-ai stricat intelepciunea cu stralucirea ta� (Ez. 28,17). �Tu ziceai in inima ta… imi voi ridica scaunul de domnie mai presus de stelele lui Dumnezeu… voi fi Cel Prea Inalt� (Is. 14, 13 – 14).

    Desi toata slava lui era de la Dumnezeu, acest inger puternic a ajuns sa considere ca apartinindu-i. Nemultumit cu pozitia sa, desi onorat mai presus de ostile ceresti, el s-a aventurat sa pofteasca inchinarea cuvenita numai Creatorului. In loc de a cauta sa faca din Dumnezeu obiectul suprem al sentimentelor si ascultarii tuturor fiintelor create, stradania sa era aceea de a – si asigura pentru el slujirea si credinciosia lor. Si, poftind slava cu care Tatal cel vesnic L-a investit pe Fiul Sau, acest print al ingerilor aspira la puterea ce constituia in exclusivitate una din prerogativele lui Hristos.

    In acest fel s-a frint armonia cerului. Predispozitia lui Lucifer de a-si sluji siesi, in loc de a sluji Creatorului Sau, a dat loc la un simtamint de apasare, atunci cind a fost observat de catre aceia care considerau ca slava lui Dumnezeu trebuie sa fie suprema.

    In sfatul cerului, ingerii au discutat cu Lucifer. Fiul lui Dumnezeu a prezentat inaintea lui maretia, bunatatea si dreptatea Creatorului, cum si natura cea sfinta si neschimbatoare a Legii Sale. Dumnezeu Insusi a stabilit ordinea cerului si departindu-se de ea, Lucifer avea sa dezonoreze pe Facatorul sau sis a aduca ruina asupra sa. Dar avertizarea izvorita din iubirea si mila nesfirsita a lui Dumnezeu n-a facut decit sad ea loc la un spirit de impotrivire. Lucifer a ingaduit ca gelozia sa fata de Hristos sa predomine sis a-l faca si mai categoric.

    Disputarea suprematiei Fiului lui Dumnezeu si in acest fel, discreditarea intelepciunii si iubirii Creatorului au devenit scopul acestui print al ingerilor. El era gata sa dedice acestui plan energiile stralucitei sale minti, el care – dupa Hristos – era primul intre ostile lui Dumnezeu.

  74. De ce a fost ingaduit pacatul? (II)

    �DUMNEZEU este iubire� (1 Ioan 4,16)

    Dar Acela care a dorit ca toate fiintele create sa aiba o vointa libera n-a lasat pe nimani neavizat in fata inselatoarelor sofisticarii, prin care razvratirea avea sa se justifice.
    Inaite ca marea confruntare sa izbucneasca, trebuia ca toti sa aiba o clara intelegere a vointei Sale, a carui intelepciune si bunatate erau izvorul tuturor bucuriilor lor.

    Imparatul Universului a adunat toate ostile ceresti inaintea Sa, pentru ca in prezenta lor sa poata prezenta adevarata pozitie a Fiului Sau sis a arate relatia pe care El o promoveaza cu toate celelalte fiinte create. Fiul lui Dumnezeu S-a asezat cu Tatal pe tronul Acestuia si slava Celui Vesnic, a Aceluia ce exista prin Sine Insusi Ii cuprinse pe amindoi.

    In jurul tronului s-au strins ingerii cei sfinti, o mare si nenumarata multime – “de zece mii de ori zece mii si mii de mii� (Apoc. 5,11), ingerii ce ocupau cele mai inalte pozitii, ca si ingerii slujitori si supusi, bucurindu-se in lumina ce se revarsa asupra lor din prezenta Dumnezeirii.
    Inaintea locuitorilor cerului strinsi laolalta, Imparatul Cerurilor declara ca nimeni in afara de Hristos, singurul Fiu al lui Dumnezeu, nu putea patrunde in totul in planurile Sale si Lui I-a fost incredintata aducerea la indeplinire a planurilor marete ale vointei Sale.

    Fiul lui Dumnezeu adusese la indeplinire vointa Tatalui in crearea tuturor ostilor ceresti; si Lui, Celui deopotriva cu Dumnezeu, I se cuvenea inchinarea si ascultarea lor. Hristos avea inca sa exercite puterea divina in aducerea la existenta a pamintului si a locuitorilor lui.
    Dar in toate acestea, El nu va cauta pentru Sine puterea si inaltarea, contrar planului lui Dumnezeu, ci El va inalta slava Tatalui si va aduce la indeplinire planurile Sale de binefacere si iubire.

    Plin de bucurie, ingerii au recunoscut suprematia lui Hristos si s-au aplecat inaintea Lui, manifestindu-si astfel iubirea si adorarea lor. Lucifer s-a plecat impreuna cu ei, dar in inima sa se dadea o lupta stranie, teribila. Adevarul, dreptatea si credinciosia se luptau impotriva urii si geloziei.

    Pentru un timp, se parea ca influenta ingerilor buni il cistigase de partea lor. In timp ce cintecele de lauda se inaltau in tonuri melodioase, amplificate de miile de voci cu bucurie in glas, spiritul raului parea ca a disparut; o iubire cu neputinta de descris a miscat intreaga lui fiinta; sufletul sau, in armonie cu inchinatorii lipsiti de pacat, s-a indreptat plin de iubire spre Tatal si Fiul. Dar, din cauza dorintei sale de marire, mindria a pus iarasi stapinire pe el. Dorinta lui de suprematie a reaparut si ura fata de Hristos a fost iarasi nutrita.

    Inaltele onoruri ce i-au fost conferite lui Lucifer n-au fost apreciate ca fiind darul special al lui Dumnezeu si, in consecinta, nu considera ca este de datoria lui sa multumeasca Creatorului sau. El se glorifica in stralucirea si inaltarea sa, tinzind sa fie egal cu Dumnezeu. El a fost iubit si respectat de catre ostile ceresti, iar ingerii se delectau in executarea poruncilor lui, el fiind imbracat in intelepciune si slava mai presus de toti ceilalti.

    Si totusi, Fiul lui Dumnezeu era inaltat mai presus de el, ca Unul ce deopotriva cu Tatal in putere si autoritate. El era in sfatul Tatalui, in timp ce Lucifer nu lua parte la planurile lui Dumnezeu. �De ce� intreba acest inger puternic, �sa aiba Hristos suprematia? De ce sa fie El onorat mai presus de Lucifer?�.

    Parasindu-si locul din prezenta nemijlocita a Tatalui, Lucifer a plecat sa imprastie spiritul nemultumirii printre ingeri. El a lucrat inconjurat de o taina misterioasa si, pentru un timp, a reusit sa ascunda scopul sau real, sub un anumit respect fata de Dumnezeu.

    El a inceput sa semene indoieli cu privire la legile ce guvernau fiintele ceresti, spunind ca, in timp ce aceste legi puteau fi necesare pentru locuitorii lumilor, ingerii, fiind fiinte cu o pozitie mai inalta, nu au nevoie de asemenea restrictii, pentru ca intelepciune lor constitue un suficient ghid pentru ei. Ei nu erau acele fiinte care sa poata aduce dezonoare lui Dumnezeu; toate gindurile lor erau sfinte; nu mai era nicidecum posibil pentru ei sa greseasca, dupa cum nu era posibil acest lucru nici pentru Dumnezeu.

    Inaltarea Fiului lui Dumnezeu, ca fiind egal cu Tatal, era infatisata ca fiind o nedreptate ce i se facea lui Lucifer care, pretindea el, era de asemenea indreptatit la respect si onoare. Daca acest print al ingerilor ar putea sa-si ocupe pozitia de frunte ce i se cuvenea, atunci un mare bine avea sa se reverse peste toate ostile cerului; caci un stapin absolut fusese numit peste ei si toti trebuiau sa se inchine autoritatii Sale. Acestea erau inselaciunile subrile care, prin viclenia lui Lucifer, au fost raspindite cu repeziciune in curtile ceresti.

    De fapt nu avusese loc nici o schimbare in pozitia si autoritatea lui Hristos. Ura si gresita prezentare a lucrurilor de catre Lucifer, cum si pretentiile lui de a fi deopotriva cu Hristos, au facut necesara declaratia cu privire la adevarata pozitie a Fiului lui Dumnezeu; dar ea fusese aceeasi chiar de la inceput. Cu toate acestea, multi ingeri au fost orbiti de catre inselaciunile lui Lucifer. Profitind de increderea plina de iubire si loialitate pe care fiintele sfinte de sub comanda sa o aveau fata de el, cu atita maiestrie le-a infiltrate in minte propria lui neincredere si nemultumire, incit actiunea aceasta a lui n-a fost observata.

    Lucifer a prezentat planurile lui Dumnezeu intr-o lumina falsa, interpretindu-le gresit si rastalmacindu-le, pentru a trezi nemultumirea si razvratirea. In mod viclean el i-a facut pe ascultatorii sai sa dea glas sintamintelor lor; apoi, aceste cuvinte ale lor aveau sa fie repetate de el, atunci cind ele serveau scopului sau, ca marturie a faptului ca ingerii nu erau in totul de accord cu conducerea lui Dumnezeu.

    In timp ce pretindea ca este in mod desavirsit loial fata de Dumnezeu, el sustinea ca sunt necesare totusi schimbari in ordinea si legile cerului, pentru a stirni opozitie fata de Legea lui Dumnezeu si pentru a imprima in mintea ingerilor de sub comanda sa propria lui nemultumire, in mod ostentativ el cauta sa inlature nemultumirea si sa-i linisteasca pe ingerii nemultumiti cu ordinea lucrurilor din ceruri. In timp ce pe ascuns el instiga si incuraja discordia si razvratirea, cu o desavirsita maiestrie el a lasat sa se inteleaga ca singurul lui scop era acela de a promova credinciosia fata de Dumnezeu si de a pastra armonia si pacea.

    Spiritul nemultumirii astfel aprins isi facea lucrarea sa dezastroasa. Desi nu era nici o izbucnire pe fata, o instrainare a simtamintelor incepea – in mod imperceptibil – sa se dezvolte printe ingeri. Erau unii care priveau cu simpatie insinuarile lui Lucifer impotriva conducerii lui Dumnezeu. Desi pina aici ei au fost intr-o perfecta armonie cu ordinea pe care Dumnezeu o stabilise, acum ei erau nemultumiti cu planul Sau de inaltare a lui Hristos.

    Ei erau gata sa sustina cererea lui Lucifer, de egala autoritate cu Fiul lui Dumnezeu. Dar ingerii care erau loiali si sinceri au sustinut intelepciunea si dreptatea ordinii divine, straduindu-se sa impace aceste fiinte nemultumite cu voita lui Dumnezeu. Hristos era Fiul lui Dumnezeu si El fusese una cu Tatal mai inainte ca ingerii sa fie adusi la existenta. El totdeauna a stat la dreapta Tatalui. Pozitia Sa suprema, atit de plina de binecuvintari pentru toti cei care erau sub conducerea Sa, plina de bunatate, nu fusese niciodata intrerupta; de unde venea acum discordia?

  75. De ce a fost ingaduit pacatul? (III)

    �DUMNEZEU este iubire� (1 Ioan 4,16)

    Ingerii loiali lui Dumnezeu nu puteau decit sa vada consecintele teribile ale acestei discordii si cu apeluri staruitoare, ei ii sfatuiau pe cei nemultumiti sa renunte la planurile lor si sa demonstreze loialitatea lor fata de Dumnezeu, prin credinciosia fata de conducerea Lui.
    In marea Sa mila, in armonie cu caracterul Sau divin, Dumnezeu l-a suportat mult timp pe Lucifer. Spiritul de nemultumire si discordie n-a fost niciodata cunoscut in ceruri.

    El era un element nou, un element strain, misterios si inexplicabil. Nici chiar Lu