Ce spune Biblia despre contracepţie?

Dacă aţi vizitat acest portal puteţi să vă abonaţi la RSS feed. Mulţumesc pentru vizită!

Ieri am avut o întâlnire cu un grup de profesori cărora le-am predat o lecţie din Cuvântul lui Dumnezeu. La urmă, mi s-au pus mai multe întrebări la care profesorii doreau să afle răspunsul din Biblie. Printre ele a fost şi aceasta - ce spune Dumnezeu în Biblie despre contracepţie, adică despre metodele de control şi prevenire a sarcinilor? A apărut această întrebare după ce am studiat ce spune Biblia despre avort şi fiecare a înţeles că viaţa fătului are aceeaşi valoare pe care o are viaţa omului născut. De asemenea, fiecare a înţeles că ovulul fecundat de spermatozoid reprezintă un om în dezvoltare a cărui viaţă are aceeaşi valoare pe care o are viaţa fiecărui din noi. Aşa dar, ce spune Biblia despre contraceţie?

Cunosc două texte în Sfintele Scripturi care vorbesc direct la acest subiect şi în continuare voi face o analiză a fiecăruia.

Cazul lui Onan. Voi prezenta pasajul biblic în întregime ca cititorul să poată înţelege contextul în care a fost folosită această metodă de contraceţie cat şi caracterul şi motivaţia lui Onan.

În vremea aceea, Iuda a părăsit pe fraţii săi, şi a tras la un om din Adulam, numit Hira. Acolo, Iuda a văzut pe fata unui Cananit, numit Şua; a luat-o de nevastă, şi s-a culcat cu ea. Ea a rămas însărcinată, şi a năsuct un fiu pe care l-a numit Er. A rămas iarăşi însărcinată, şi a mai născut un fiu, căruia i-a pus numele Onan. A mai născut iarăş un fiu, căruia i-a pus numele Şela; Iuda era la Czeb, când a născut ea. Iuda a luat întâiului său născut Er, o nevastă numită Tamar. Er, întâiul născut al lui Iuda, era rău înaintea Domnului; şi Domnul l-a omorât. atunci Iuda a zis lui Onan: “Dute la nevasta fratelui tău, ia-o de nevastă, ca cumnat, şi ridică sămânţă fratelui tău.” Onan, ştiind că sămânţa aceasta n-are să fie a lui, vărsa sămânţa pe pământ ori de câte ori se culca cu nevasta fratelui său, ca să nu dea sămânţă frateuli său. Ce făcea el n-a plăcut Domnului, care l-a omorât şi pe el. (Genesa 38:1-10)

Ca să îneţelegem mai bine de ce Onan nu dorea să ridice sământă, adică urmaş fratelui său, vă mai prezint un pasaj din Biblie care aruncă mai multă lumină şi explică cu mai multe detalii ce însemna să ridici sămânţă fratelui care a decedat fără să lase urmaş.

Când fraţii vor locui împreună, şi unul din ei va muri fără să lase copii, nevasta mortului să nu se mărite afară cu un străin, ci cumnatul ei să se ducă la ea, s-o ia de nevastă, şi să se însoare cu ea ca cumnat. Întâiul născut, pe care-l va naşte, să moştenească pe fratele cel mort şi să-i poarte numele, pentru ca numele acesta să nu fie şters din Israel. (Deuterenom 25:5-6)

Conform acestei legi, primul copil care avea să se nască lui Tamar, trebuia să poarte numele lui Er şi să moştenească toată averea lui. Onan a apelat la metoda lui de contracepţie din răutate şi fără să fi fost în înţelegere cu Tamar. El ştia că relaţia lor sexuală este un domeniu delicat al vieţii şi că această femeie nu va merge să spună judecătorilor sau lui Iuda despre felul cum procedează el în răutatea lui faţă de fratele decedat. Onan dorea să jefuiască pe fratele său Er. El avea de gând să verse toată viaţa sămânţa pe pământ cănd se va culca cu Tamar şi în felul acesta, nici odată să nu-i ridice urmaş. Astfel, partea de avere a lui Er, avea să-i rămână lui şi copiilor lui, iar numele fratelui său Er avea să dispară.

Ce făcea el n-a plăcut Domnului care l-a omorât şi pe el. (Genesa 38:10)

Metoda abstinenţei este categoric interzisă. Unii credincioşi care nu vor să apeleze la nici un fel de metodă de contraceţie, întreţin relaţii sexuale doar când sunt hotărâţi să conceapă un copil. În restul timpului, ei se abţin de la relaţii sexuale pentru a nu folosi metode de contraceţie pe care le consideră păcătoase. Dar, prin faptul că se lipsesc unul pe altul de datoria de soţi, ei aplică metoda de contraceţie care este categoric interzisă de Dumnezeu când zice:

Bărbatul să-şi împlinească faţă de nevastă datoria de soţ; şi tot aşa să facă şi nevasta faţă de bărbat. Nevasta nu este stăpână pe trupul ei, ci bărbatul. Tot astfel, nici bărbatul nu este stăpân peste trupul lui, ci nevasta. Să nu vă lipsiţi unul pe altul de datoria de soţi, decât doar prin bună învoială, pentru un timp, ca să vă îndeletniciţi cu postul şi cu rugăciunea; apoi să vă împreunaţi iarăşi, ca să nu vă ispitească Satana, din pricina nestăpânirii voastre. (1 Corinteni 7:3-5)

Împlinirea nevoilor sexuale ale partenerului sau partenerei legământului de căsătorie este o datorie sfântă pe care o are fiecare soţie sau soţ. Dumnezeu a lăsat această relaţie pentru soţi să-şi exprime dragostea unul faţă de altul şi ca să-şi ofere bucurie. Dacă unul din soţi îl lipseşte pe celălalt de relaţia sexuală, în felul acesta îl expune deschis ispitelor Satanei. Dumnezeu interzice categoric aceasta. Iar dacă cineva care este căsătorit are un motiv serios pentru post şi rugăciune în care vrea să includă şi abstinenţa de la relaţii sexuale, o poate face doar prin bunul acord al soţiei şi invers. Şi aceasta pentru puţin timp. De fapt, apostolul Pavel spune că includerea abstinenţei de la relaţiile sexuale în post este o îngăduinţă şi nu este o poruncă, adică nu este obligator să te abţii de la relaţii sexuale cu soţul sau soţia când posteşti. Imediat următorul verset spune:

Lucrul acesta îl spun ca o îngăduinţă; nu fac din el o poruncă. (1 Corinteni 9:6)

Dacă eşti căsătorit sau căsătorită, fă-ţi o evaluare a relaţiei sexuale pe care o întreţii cu soţia sau soţul tău. Alungă din inimă orice răutate care poate afecta motivaţiile tale în această relaţie. Nici odată nu lipsi pe soţul sau soţia ta de bucuria relaţiei sexuale pentru că aceasta este datoria ta de soţ sau soţie. Fereşte-te de abstinenţă - metoda de contraceţie interzisă categoric de Dumnezeu. Păzeşte-te de omor. Sunt multe metode de contraceţie care distrug ovulul fecundat de spermatozoid. Aceasta este omor. Omorul propriului copil. Nu fi un ucigaş sau o ucigaşă a propriului copil!

Articole similare:

33 Comentarii to “Ce spune Biblia despre contracepţie?”

  1. Costel Grigorita la Octombrie 31st, 2007 at 2:45 am

    Parerea mea este, de a privi metodele anticonceptionale actuale, prin prisma Scripturii. Adica pe care la aprobam si pe care nu. Iti recomand sa dezvolti aceasta discutie. Multe familii au probleme deoarece nu cunosc raspunsuri la intrebarile date.

  2. Din articol nu am inteles ce spune Biblia despre contraceptie? Va rog sa mai explicati o data cazul lui Onan.El a fost pedepsit pentru ca nu a vrut sa lase urmasi fratelui sau,sau pentru ca varsa saminta pe pamint? Eu am inteles ca a foat pedepsit pentru ca nu a vrut sa lase urmasi fratelui lui. Va rog sa abordat subiectul mai explicit.Multe familii se confrunta cu intrebarea asta. Daca trebuie sa ne indeplinim datoria de sot sau sotie,care ar fi metoda cea mai buna.?

  3. Frate vasile am citit articolul dumneavoastra si din cate am citit e ca nu ati lasat nimic clar asupra subiectului ,e clar ca e pacat sa nuti andeplinesti datoria de sot ,sotie,dar va intreb trebuie sa faci copii cum se spune cati da DOMNUL?si daca nu ce nu ar fi pacat ,sa spunem daca nu iti doresti copii si totusi iti indeplinesti datoria de sot,sotie?ceea ce eu am studiat reiese clar din cuvant caci Dumnezeu la omorat pe onan din pricina ca nu a vrut sa lase urmasi fratelui sau arucand samanta pe pamant .Din tot ceea ce se cunoaste in medicina si studii stiintifice se stie clar caci atunci cand unul din poate 100.000 de spermatozoizi fecundeaza ovulul an acel moment devine e viata ,an acest caz orice metoda de avort e interzisa de Dumnezeu si e pacat pt ca e viata ,avortul pastilele si toate ceea ce ar ucide copilul e clar ca e pacat.Deci eu cred frate Vasile ca atata timp cat nu se fecundeaza ovulul nu e viata.Dar e clar ca medodele contraceptive cum ar fi pastilele antibaby sau dispozitiful intrauterin sau dovedit si se stie caci daca le practici chiar si cu ele e posibilitate de 1 la 1000 femeia sa ramana insarcinata si celor care practica dispozitivul intrauterin la spun ca an acest caz ovulul se fecundeaza doar ca dispozitivul omoara an primele zile de viata astfel femeie nici nu isi da seama ca a fost insarcinata.Va rog sa fiti mai explicit frate Vasile.Domnul sa ne lumineze si sa ne andrume la ceea ce trebuie sa fim ca si adevarati copii ai sai.

  4. scuze era 1 din100 in cazul DIU.

  5. Costel Grigorita la Noiembrie 5th, 2007 at 2:07 am

    Imi amintesc ca cu mai multi colegi de la Liceul Medical, asistam la un avort, care cred ca depasise 3 luni de gestatie. Si dupa ce au scos copulul pe bucatele, au scos si steriletul (DIU). Cred ca e cazul ca lumea crestina sa caute un raspuns la acesta intrebare. Din cate imi amintesc in Chisinau este Asociatia Medicilor Crestini, care cred ca sunt in masura sa dea raspunsurile cuvenite. Imi pare rau, dar eu am pierdut legatura cu ei.

  6. totusi e interesant caci pastori nu ne spun nimic despre asta .In adunari se evita sa se discute subiectul de ce oare?eu cred caci multi dintre ei nu sunt in clar si le este poate teama sal inceapa .si totusi ca oameni ai lu Dumnezeu care raspund de oile lor!ar trebui sa se discute pt ca multi crestini nu stiu cear trebui sa faca ,sau fac si nu stiu daca este bine ce fac si in acest fel orcine ne va intreba nu vom sti da un raspuns.deci ce e de facut?

  7. Dragii mei,

    Cred ca am dat un raspuns suficient din Scripturi si va multumesc pentru informatiile medicale utile care le-ati adaugat la articol prin comentariile voastre. In acelasi timp, ca si slujitor al Evangheliei, imi pazesc buzele ca sa nu trec peste ce este scris in Sfintele Scripturi.

  8. Din tot ce am citit mai sus si din ceea ce am mai studiat si singura, concluzia si opinia mea este: e pacat sa practici avortul, sa folosesti pilulele antibaby, steriletul, care de fapt iti provoaca acelasi avort, fara ca sa-ti dai seama, omorand copilul in primele saptamani de viata. In cat priveste exemplul lui Onan, eu il inteleg in felul urmator: Dumnezeu l-a pedepsit pe Onan din cauza ca n-a vrut sa lase urmasi fratelui sau. Si sunt de acord cu alinn atunci cand zice ca atata timp cat nu se fecundeaza ovulul nu e viata, ceea ce ma conduce la concluzia ca, spre exemplu, metoda calendarului sai coitusul intrerupt, nu reprezinta un pacat, deoarece, daca Dumnezeu are in plan sa dea viata unui copil prin tine, El o va face oricum, care n-ar fi metoda de contraceptie folosita de tine. Si atunci cand asta se intampla, nu ma intristez, deoarece stiu ca vine de la Dumnezeu.

  9. E destul de clar articolul
    - e pacat masturbarea
    - e pacat cazul lui Onan, caci nu o facea din dragoste, ci din ura
    - e pacat retinerea de la datoria de sot, pentru orice motiv, inclusiv contraceptie (cu exceptia bunei invoieli reciproce)
    - e pacat orice forma de contraceptie, fiindca viata o da doar Dumnezeu si daca el decide ca o femeie sa nu fie stearpa, cine are dreptul sa i se impotriveasca. Se impotrivesc doar cei ce aleg sa nu asculte de el, adica cei ce pacatuiesc si metodele sunt diferite (inclusiv in ce priveste contraceptie).

  10. Costel Grigorita la Noiembrie 9th, 2007 at 1:16 am

    Hai ca imi place raspunsul. Vasile pune punct…………. ca bine zici. Eu de ce sa mai zic ceva. Mergem prin credinta. Fiecare cu incredintarea pe care o are. dar am o intrebare, “polutia” ce este ? Copii sunt o binecuvantare de la Domnul, dar nasterea de fii nu este o conditie pentru mantuire. Eu raman de parere, ca este nevoie de o discutie pe aceasta tema. Si va pot spune ca Biblia da suficiente raspunsuri la intrebarile noastre. Depinde de felul cum privesti lucrurile. Eu cred ca Duhul Sfant poate da lumina.

  11. “Polutia” nu se refera nicidecum la contraceptie si nici la cele discutate aici.

    Totusi, consider ca “polutia” fiind un lucru natural, care are loc din motive fiziologice, fara voia noastra si inconstient (dupa cate cunsc are loc in timpul relaxarii maxime a organismului prin somn, si deobicei acest lucru se intimpla noaptea) - nu este pacat.

    Pacatul este calcare de lege dumnezeiasca (poate fi prin actiune - mintala, cu vorba sau cu fapta, sau prin inactiune) si implica in sine alegerea omului (intentionata, indiferenta sau neglijenta).

  12. Costel Grigorita la Noiembrie 9th, 2007 at 10:08 pm

    Bine. Va rog, daca se poate sa imi scrieti la adresa de e-mail, ca sa nu folosim acest blog pentru discutii. Sambata voi fi la Spital pentru 24 ore, duminica va voi putea raspunde. In speranta ca voi gasi intelegere. Cu respect, Costel Grigorita.

  13. Eu sunt de parere ca pt asta e pus acest blog pt discutii nu crezi frate Grigorita?sa auzim ce spun si alti in conformitate cu Cuvantul lui Dumnezeu .Polutia nu e pacat asta e clar,se petrece in timpul somnului deci nu e ceva intentionat.Dimpotriva e chiar folositoare pentru cei necasatoriti!

  14. Eu nu aveam in vedere ca nu se poate vorbi aici despre aceasta, ci doar ca nu este la tema in discutie. Totodata, este si foarte aproape de tema articolului.

  15. Draga Costel,

    In nici un caz nu lua comentariul meu ca unul prin care vreau sa pun punct discutiei. In nici un caz, doar am vrut sa spun ca nu vreau sa vorbesc lucruri care nu sunt mentionate in Scripturi. In acelasi timp urmaresc discutia si cand va fi necesar, voi interveni. Doar cred ca la intrebarile care mi se pun, am dat raspuns in articol. Eu zic ca este bine sa spui ce ai de spus mai departe aici, de altfel, aici sunt toti cei care au inceput si participa la discutie si cred ca va fi folositoare aceasta discutie pentru oricine va veni mai tarziu sa citeasca acest articol.

    Am si pentru Adrian o intrebare. Din ce pasaj din Biblie sau din articolul meu ti-ai facut concluzia ca “e pacat orice forma de contraceptie”?

  16. Evident ca “orice forma de cotraceptie” care nu duce la pierderea vietii femeii si care contravine voii lui Dumnezeu.
    Dar femeia poate sa aleaga, sau in unele cazuri aleg medicii si rudele femeii. Totusi si in acest caz deseori se fac greseli.

    Poate eu nu am dreptate in unele lucruri pe care le-am spus, dar asa am inteles.

    Probabil ca sunt cazuri speciale care sunt deosebite de majoritatea cazurilor. Dar eu am spus la general, fiindca de cele mai dese ori contraceptia se utilizeaza in sensul cel mai rau.

  17. PT.ANONIM. Ai pus o intrebare despre onan, si imi voi lua aceasta libertate sati raspund vazand caci inca nu ai primit raspuns.Deci ceea ce spune biblia si nu eu e ca ONAN a fost omorat de Dumnezeu nu pentru ca varsa samanta pe pamant, ci pentru faptul ca nu a vrut sa lase urmasi fratelui sau,acesta fiind un pacat deoarece pe vremea aceea Dumnezeu le cerea sa lase urmasi fratiilor in caz ca acestia decedeaza ,el neascultand de Dumnezeu a pierit.

  18. Apropo Frate Vasile!de ce nu se vorbeste limpede si clar in adunari despre contraceptie?sunt multi Pastori care evita sa vb despre asta in adunari cand de fapt uite cati oameni ar fi interesati,plus caci foarte multi crestini folosesc metode de contreceptie si nu stiu ca de fapt aceste nu folosesc cam la nimic.In general aceste pilule sau dispozitivele DIU le folosesc cei care nu il cunosc pe Dumnezeu astfel nui intereseaza caci ovulul fecundeaza si prinde viata ,ei folosind aceste metode ca atunci cand aceasta fecundatie se produce sa fie distrusa pilulele producand avortul in cateva ore sau putine zile.Nu sunt multi crestini care sa aiba posibilitate de internet acasa ,si nu sunt multi care cunosc acest site .Si bine ar fi sa incepem din casa noastra ,sa discutam in adunari,la studiu cu tineri si unde credem ca ajunge mai greu.Eu personal am vrut sa incerc cu dispozitivul DIU,dar nefiind in clar am vrut sa fiu sigur caci prin acesta nu e nici _o`posibilitate in care sa prinda viata,totusi am facut programare la ginecolog ,in ziu cand trebuia sa intre la ginecolog sotia mea nu a auzit cand a chemato fiind randul ei sa intre inauntru, astfel ia trecut randul:)ia facut alta programare dar abia peste cateva luni ce medici ocupati nu¿astfel am renuntat ,iar cand am aflat ca posibilitatea e de 1 la 100 am renuntat definitiv ,dupa care am citit si dovezi medicale asupra acestor metode dandumi seama caci nu era voia lui Dumnezeu sa facem acest lucru de aceea sa si petrecut in acel fel cand sotia mea a mers la ginecolog.Oricum copii sunt o Binecuvantare de la Dumnezeu nu e un pacat sai facem dimpotriva spune cuvantul;caci acei ce au tolba plina de sageti(copii) nu le va fi frica sa stea la poarta cand vine vrasmasul.Eu personal daca as avea o casa cu 10 camere si as avea posibilitate as infia un copil pt fiecare camera chiar daca cateodata sincer sa fiu sunt mai suparacios ,dar miar placea sa ofer dragoste acelor care au atata nevoie de ea.Dar faptul e ca de multe ori vorbim si nu ne intrebam oare cand a fost ultima oara cand am vizitat un orfelinat¿sau nu am facuto niciodata.Fiti Binecuvantati

  19. Costel Grigorita la Noiembrie 12th, 2007 at 2:34 am

    Am vrut sa duc aceasta discutie in privat, deoarece nu doresc sa deranjez pe alte persoane. Dar mi-am dat sema ca pot continua discutia si sa fie “la vedere”. Voi veni cu mici interventii , ca sa las loc pt. interpretari.
    In primul rand o definire a termenilor :
    Voi folosi un Dictionar Medical de L.Manuila, A.Manuila, M.Nicoulin, Editura CERES Bucuresti, 1998
    Contraceptie- folosirea metodelor care pot face ca raporturile sexuale sa nu duca la aparitia unei sarcini.
    Anticonceptional - Care impiedica fecundarea de catre spermatozoid si in consecinta, aparitia unei sarcini.
    Voi reveni periodic la aceasta discutie. Astept comentariile si in special, doleantele dumneavoastra.

  20. Dorintele le vom lasa poate pt perioada Craciunului:).An legatura cu contraceptia am si eu o intrebare;ce spuneti despre folosirea Prezervativului?si frate Costel dupa cum am redat mai sus Anticonceptionalele in nici un caz nu impedica fecundarea spermatozoidului ci dimpotriva folosirea lui are ca consecinta la 1 din 100 cazuri ca femeia sa ramana gravida.Si atentie fecundarea are loc de multe ori si asta ma refer sa zic dea lunguli unui An ,doar ca femeia nu _si da seama din cauza ca anticonceptionalul distruge acel spermatozoid in care sa prins viata in primele ore sau putine zile de viata din acea cauza de multe ori intrzie menstruatia si femeia nici macar nu se gandeste care este cauza.Apropo femeile care folosesc anticonceptionale au riscul cu 40% mai mare sa faca infarct cardiac si hemoragii cerebrale fata de cele care nu folosesc.Bineanteles din cauza efectelor secundare pe care le produca si sunt destule la numar.Adeseori ovulatia are loc si atunci copilul moare,fiind lipsit de hrana,deoarece pilulele usuca glandele care ar trebui sa i_o asigure.

  21. Costel Grigorita la Noiembrie 13th, 2007 at 5:40 pm

    Pentru a ma face inteles, voi continua. Nu voi comenta cele scrise de fr. Alin. In timp vom intelege ce vreau sa spun. Pntru continuarea discutie voii folosi doar terminologia medicala, asa cum am invatat la facultate.
    Sa ne reamintim cateva lucruri, legat de anatomie si fiziologie. Lunar (26-32) zile la femei dureaza ciclul mentrual. La nastere foliculii ovarieni sunt in numar de 200 000- 400 000 in ambele ovare. Dintre acestea ajung maturi numai 300-400, in ambele ovare, restul involueaza. Unul sai mai multi foliculi se maturizeaza, apoi aprox. in ziua a 14-a se rup si elibereaza ovulul, care traieste aprox. 72 ore, spermatozoidul aprox. 48 ore. Perioada fertila este de aprox. 120 ore. Deasemeni este nevoie de un singur spermatozoid pentru fecundare. Sperma contine aprox. 100 mln/ml, limita de fecundare este de 20 000/ml. SA RETINEM ACESTE LUCRURI. Voi reveni la cele mentionate.
    Ma repet, ovulul ajunge la maturare in ziua a 14 a ciclului mentrual. Spermatozoidul poate supravetiu timp de 2 zile (48 ore), perioada in care ovulul poate fi fecundat este de aprox. 5 zile, perioada critica. In restul zilelor fecundarea nu are loc. Dar este imperios necesar ca femeia sa iaba un ciclul mentrual regulat. In perioada cand ovulul este “gata” pentru fecundare la femee apare o secretie vaginala, vascoasa. Deasemeni daca este monitorizata temperatura, atunci vom observa ca apar modificari,(cresterea temperaturii cu 0.3-0.5 ºC, masurata rectal sau oral, dimineata in pat), la femeile cu un ciclu menstrual regulat si fara alte probleme de sanatate.
    Ulterior voi prezenta si alte lucruri.
    Vreau sa mentionez, ca eu nu imi voi impune parerea personala, ci voi prezenta lucrurile asa cum sunt din punct de vedere medical. Trecute prin prisma unui crestin. Legat de a folosi sau nu metode anticonceptionale, este o problema intima, a cupului. Nici eu nici o alta peroana nu poate sa intervina in intimitatea familiei. Problema este legata de incredintarea pe care o are fiecare familie in aceasta privinta. Incredintarea pe care o am o pastrez pentru mine.
    Cu putina rabdare, voi ajunge sa prezint intreg materialul pregatit pentru aceasta tema. Dumnezeu sa ne binecuvanteze familiile.

  22. De ex,eu nu miam “impus”parerea personala ,si indradevar nu am expus bine prima parte ,pt care imi cer scuze.Dar ce e clar si sigur din punct de vedere medical si cercetat de asemenea e ca :Orice fel de pilula contreceptiva pe care o foloseste femeia ,ovulatia si conceptia ADESEORI au loc in acea perioada in care femeia poate ramane insarcinata.Copilul moare de foame ,pt ca pilulele dezhidrateaza glandele mucoasei uterine si scad nivelul de glycogen din endometru “Inhibarea implantari,efect de avort timpuriu”.Avand in vedere ca fecundarea are loc aproximativ cu 2 saptamani anaintea menstruatiei asteptate si ca pilulele omoara copilul chiar in aceste 2 saptamani,menstruatia are loc deci femeia nici nu va sti ca a fost insarcinata.Steriletul la fel omoara copilul inainte de menstruatia asteptata astfel femeia care a fost ansarc poate crede ca na fost.Nu spun eu aceste date ,ci sunt din punct de vedere medical si cercetate si bineanteles bazate pe dovezi si cazuri reale.Nici nu mai enumar cate reactii adverse provoaca.

  23. E bine ca familile crestine sa stie acest lucru deoarece doar Dumnezeu da viata si tot El are dreptul sa o si ia,iar aceste medode provoaca avortul timpuriu .Deci e bine sa fi si documentat in ceea ce esti Incredintat.Nu am fost niciodata de acord cu metodele anticonceptionale nici inainte sa ma pocaies cum cat mai mult nu sunt acum .Cei mai multi bani din Industria Farmaceutica se fac pe vanzarile acestor anticoncep fiind si cea mai mare minciuna pe care o produc.Eu sunt direct si nu merg pe ocolisuri ,sunt medode de contreceptie simple care se pot folosi fara a pacatui dat fiind caci daca ovulatia nu are loc nu e viata.PT cine nu le cunoaste bine ar face sa isi intrebe Pastorul.Dumnezeu sa ne ajute sa fim asa cum ne doreste si so facem prin perspectiva Cuvantului Sau si nu cum am crede noi ca e bine .Daca am suparat pe cineva cu vreun cuvant imi cer scuze.

  24. Va multumesc pentru comentariu. Aveti putina rabdare si voi ajunge cu expunerea si la anticonceptionalele orale, DIU (sterilet), s.a. Promit ca maine dupa ce ma intorc de la spital, voi continua. As putea prezenta toata informatia, dar risc sa scap din vedere unele detalii, asa ca voi avea mesaje scurte, dar periodic. Multumesc pentru intelegere.

  25. Costel Grigorita la Noiembrie 15th, 2007 at 1:28 am

    Am citit zilele acestea intr-o carte o clasificare a metodelor de contraceptie, care mi-a placut foarte mult. Metodele de contracepitie sunt clasificate in 2 grupe mari: metode contraceptive contemporane si metode contraceptive traditionale. Cele traditionale includ : Metode si mijloace de bariera (mecanic, spermicid), metoda biologica (utilizarea fazelor “fertila” si “sterila” ale ciclului menstrual, coitus intrerupt).
    Metodele contemporane de contraceptie : mijloacele anticonceptionale hormonale si contraceptia intrauterina.
    Aici am prezentat din punct de vedere medical aceasta clasificare. Voi reveni cu detalii legat de fiecare metoda in parte si voi dezvolta pe larg acest subiect. Cu unele metode, enumarate mai sus, nu sunt de acord. Voi reveni cu argumente si imi voi sustine punctul de vedere. Imi cer scuze, pentru ca nu voi putea sa scriu, in zilele urmatoare. Am un program foarte incarcat, im pregatesc pentru vineri proiectul (pentru masterat). Voi reveni sambata.

  26. Faoarte interesante comentariile pe care le-am citit si foarte constructive, dar ce pacat ca uneori familia si biserica nu le promoveaza tinerilor si nu-i invata mai din nainte ce are de facut in viata atunci cind incep viata sexuala
    Este bine ca exista totusi aceste saituri din care mai inveti cite ceva !
    Va multumesc

  27. Costel Grigorita la Noiembrie 19th, 2007 at 2:24 am

    Voi continua, prezentand mijloacele traditionale de ocntraceptie.
    Metodele locale si de bariera. Acestea previn patrunderea spermatozoidului in vagin sau in colul uterin, prin metode mecanice, chimice, sau ambele. Nu le voi mentiona pe toate, ci doar selectiv, cateva dintre ele. Metode de bariera feminine: diafragme, capisoane, buretele vaginal, spermicidele (crema , tablete, ovule, geluri). Si medoda de bariera masculina- prezervativul.
    In primul rand ca si generalitate. Aceste medode nu permit patrunderea spematozoidului si deci, nu are loc fecundarea. Daca aeste cazul pot veni cu detalii la cele mentionate.
    A fost pusa o intrebare legat de folosirea prezervativului. Eu cred ca nu este o metoda de lunga durata, adica, folosita pe termeng lung. Ci poate fi folosit (prezervativul) pana la gasirea unei alte metode de contraceptie.
    In cateva cuvinte voi aminti de mijloacele chimice de contraceptie, spermicidele. Substante care au capacitatea de a deregla mobilitatea, sau chiar , de a distruge membrana spermatozoizilor. Actiunea spermicidelor este de scurta durata si efectele secundare sunt mai rar intalnite.

    Metode naturale. Am mentionat anterior, legat de perioada fertila si infertila. Metoda calendarrului, se apreciaza perioada fertila si este evitat contactul sexual in acesta perioada, sau sunt folosite alte metode ( din cele mentionate anterior). Metoda curbei termice si metoda glerei cervicale, deasemeni mentionate anterior.
    In carti apare, metoda coitului intrerupt. Chiar si specialistii sustin ca aceasta metoda nu este recomandata, din mai multe motive. Nici eu nu o recomand.

    Legat de Sterilizarea chirurgicala, ce apare ca si metoda de contraceptie. Eu cred, ca nu este bine sa se faca acest lucru. Se intervine in integritatea organismului creat de Dumnezeu. Dupa interventia chirurgicala nu se mai poate reveni la stadiul initial. La femei sunt blocate trompele uterine. La barbati este efectuata, vasectomia. Voi reveni cu discutii legat de mijloace moderne de contraceptie.

  28. Am ramas dator cu o parere legat de Metodele moderne (contemporane) de contraceptie.
    Contraceptia intrauterina (DIU). nu voi spune prea multe, deoarece in aprox. 1/4 cazuri are loc fecunfdarea si DIU duce la eliminarea acelui zigot. Deci este distrusa viata.
    Legat de contraceptia hormonala eu va voi prezenta mecanismele de actiune si voi veti decide, daca acestea pot fi folosite sau nu. Contraceptivele hormonale (CH)
    a) inhiba ovulatia, Procesele ciclice sunt inhibate, dar nu sunt terminate definitiv, de aceea are loc atat majorarea, cat si scaderea moderata a hormonilor in organism, ceea ce duce la o “aparenta” a ciclului menstrual.
    b) actiune asupra ovarelor, blocheaza ovarele si ovulatia. La folosirea indelungata a contraceptivelor hormonale (CH), are loc redicerea volumului ovarelor. Procesul este reversibil la intreruperea administrarii medicatiei.
    c) actiune asupra mucoasei uterine. Vreu sa fac o precizare. Nidarea (implantarea) zigotului (ovulului fecundat) are loc cam pana la 6 zile de la fecundare. Atunci la administrarea CH are loc micsorarea grosimei mucoasei si chiar daca ovulul este fecundat, atunci nu are posibilitatea de a se implanta in mucoasa uterina (de obicei in mucoasa uterina are loc nidarea ovulului fecundat, daca are loc in alta parte, este sarcina extrauterina). Sunt CH care se administreaza la max 72 ore dupa coitus, tocmai pentru a impiedica nidarea.
    d) modificarea caracterului mucusului cervical, crescand densitatea, impiedica penetrarea de catre spermatozoizi.
    e) incetinirea transpotrului gametilor (spermatozoid si ovul)
    f) inhiba activitatea enzimelor care permit penetrarea ovulului de catre spermatozoid.
    Nu voi face o clasificare a preparatelor CH. Nu cred ca isi mai are rostul. Parerea mea este, ca daca aceste medicamente modifica functiile stabilite de Creator si nu numai atat,ci si pot duce la distrugerea vietii (zigotul). Atunci ramane la aprecierea fiecarui crestin, daca sa le foloseasca sau nu.
    Stiu ca am fost sumar in ce am scris. Daca este nevoie de mai multe detalii, pot reveni. In rest, fiecare Familie are o incredintare din partea Domnului si sa merga dupa incredintarea pe care o are. Fiecare familie are obligatia de a veni in umilinta inaintea Domnului si El este acela care poate interveni in fiecare Famiulie. Eu doar am incercat sa ofer o privire de ansamblu. Prin ce am scris poate ca am jugnit pe cineva, imi cer scuze. Daca cineva nu crede la fel, iarasi imi cer scuze. Este parerea mea. Cineva spunea, ca parerea personala, ar fi bine sa ti-o pastrezi. Daca am reusit sa fac unele clarificari, la intrebarile puse de catre familisti, laudat fie Domnul. Daca sunt si alte intrebari, va stau la dispozitie. Dumnezeu sa ne binecuvanteze familiile.

  29. da sunt venit mai tirziu si nu stiu intreaga tema. Adrian cazul lui Onan nu vorbeste despre masturbare. Este o gresala pe care multi predicatori o au si o predica de la amvon.
    acum cit priveste cu citi copii da Domnul nu sunt de acord. MUlti se pierd in doctrina aceasta. Doresc sa imi dati un argument biblic care susine pozitia aceasta. Eu nu agreez cu poziti este o erezie, si nu gasesc in nici o sursa externa a istoriei care sa sustine pozitia aceasta. Nu veiti cu pasajul din 2 Timotei ca femeia este mintuita prin nastere de copi. Acest pasaj nicidecum nu sustine pozitia.
    Cit despre artticol nu este clar ceea ce spune Biblia despre contraceptie. De exemplu Biblia imi permite sa folosesc perzervativul?.
    sa ne auzim cu BIne.

  30. Nelu Sereu - Făget, Timiş la Aprilie 26th, 2008 at 12:31 am

    Dragii mei, am citit ici pe colo cate ceva din ce ati scris avand in vedere subiectul discutat. Ma bucur ca sunt multi interesati sa afle care este voia lui Dumnezeu in aceasta privinţă. Desigur, ca si în alte cazuri parerile sunt impartite.
    Ca si slujitor in Biserica lui Dumnezeu vreau sa imi expun si eu gandul cu privire la subiectul discutat. Dragii mei, nici unde in Scriptura nu am citit despre oameni neprihaniti care nu si-ar fi dorit copii, cu toate ca vremurile de atunci nu erau chiar uşoare, ci au acceptat voia lui Dumnezeu si nu au apelat la metode de impiedicare a naşterii. Cu privire la venirea unui om pe lume, eu cred ca aici decide Dumnezeu nu muritorul.
    Stiti de ce nu sunt doriti copii?
    În primul rând, pentruca nu am vrea să ne deranjăm confortul.
    În al doilea rând, pentrucă ne este frică.
    În al treilea rând, fratilor si surorilor, ne-am pierdut credinţa sau încă nu am ajuns să o avem. Ne este teamă că nu o să avem ce să le dăm să mănânce, că nu avem să le oferim …, că … etc.
    Cine vrea să găsească portiţe in privinta aceasta(impiedicarea nasterii de fii si fiice), in Scripturi nu gaseste, iar in alta parte sa nu cautam a le deschide căci ne pun în primejdie viaţa veşnică.
    Fiti Binecuvantati de Domnul care va randuit venirea pe pământ înainte de întemeierea lumii.

  31. [...] familiilor, şi când am vrut să plasez un comentariu şi un link la articolul are am scris despre contracepţie, am rămas uimit să văd cât dispreţ au aşa numiţii creştini, dintr-o naţiune care se [...]

  32. pot sa va spun ca ma aflu intr-o situatie foarte delicata.am 20 de ani si in urma cu citeva luni mi-am inceput viata sexuala cu prietenul meu cu care ne stim de aproape 3 ani.pentru prima noapte am ales drept metoda de contraceptie pilulele.le-am folosit timp de o luna.de atunci folosim numai prezervativul.dar ma macina anumite ginduri cu privire la metoda de contraceptie pe care am ales-o.e posibil sa fi fost ovulul fecundat in perioada cind luam pilulele?am inceput cu pacatul acesta?stiu ca insusi faptul ca am ceva cu prietenul meu fara a fi legati prin taina cununiei este un mare pacat,dar cum putem proceda?sincer,nu stiu un raspuns real la aceasta intrebare.avem nevoie de o indrumare.va multumesc mult si v-as fi foarte recunoscatoare daca as gasi un raspuns.Doamne ajuta!

  33. Draga Ana,

    Este adevărat şi văd că cunoşti bine că aţi început cu păcat, şi acum se pare că mai puneţi păcat peste păcat. Eu te sfătuiesc să întrerupeţi imediat orice relaţie sexuală până nu vă căsătoriţi oficial, cu cununie şi cu înscriere la oficiul stării civile. Dacă el nu doreşte aceasta, îţi dai seama că te foloseşte pentru plăcerea lui şi de fapt te nenoroceşte şi pe tine şi se nenoroceşte şi el singur. Şi ceva încă mai important. Aceasta nu va lua de asupra ta vina pentru păcatele săvârşite, care pot implica şi omor. Trebuie să te pocăieşti din toată inima şi să închei legământ cu Domnul Isus. Doar aşa păcatele tale pot fi iertate deplin. Citeşte şi acest articol

    http://www.moldovacrestina.net/predici/126/

    http://www.moldovacrestina.net/predici/trebuie-sa-va-nasteti-din-nou/

Scrie opinia ta: